You are successfully logged out of your my randstad account

You have successfully deleted your account

40 vacatures gevonden voor jou bij Yacht IT

filter
    • delft, zuid-holland
    • Vast
    Binnen de Rijksbrede inkoop categorie Connectiviteit expireren een aantal Rijksbrede contracten. Deze contracten moeten worden heraanbesteed, een deel is reeds aanbesteed. Het team van de categorie heeft behoefte aan ondersteuning en begeleiding op het gebied van telecom expertise. Tevens is genoemde expertise nodig voor het initiëren en uitwerken van innovaties die deel uitmaken van het CDR2023 programma. Penvoerder bij overleggen met materie deskundigen van andere Rijksoverheid departementen, expertgroep en klankbordgroep. Adviserende rol voor de inkoop categorie Connectiviteit, levert kennis en input voor gesprekken met stuurgroep en klantenraad. Uitwerken/Initiëren en fungeren als kwartiermaker voor innovaties opgenomen in het CDR2023 programma. 
    Binnen de Rijksbrede inkoop categorie Connectiviteit expireren een aantal Rijksbrede contracten. Deze contracten moeten worden heraanbesteed, een deel is reeds aanbesteed. Het team van de categorie heeft behoefte aan ondersteuning en begeleiding op het gebied van telecom expertise. Tevens is genoemde expertise nodig voor het initiëren en uitwerken van innovaties die deel uitmaken van het CDR2023 programma. Penvoerder bij overleggen met materie deskundigen van andere Rijksoverheid departementen, expertgroep en klankbordgroep. Adviserende rol voor de inkoop categorie Connectiviteit, levert kennis en input voor gesprekken met stuurgroep en klantenraad. Uitwerken/Initiëren en fungeren als kwartiermaker voor innovaties opgenomen in het CDR2023 programma. 
    • delft, zuid-holland
    • Vast
    Het versterken van de cyberweerbaarheid op bruggen, sluizen, stuwen en tunnels is van groot belang, gezien de toenemende digitale afhankelijkheid en cyberdreigingen. RWS heeft daarom significant ingezet op het versterken van informatiebeveiliging, met specifieke aandacht voor het identificeren van risico's. Het Kernteam Vitaal B, onder leiding van de Chief Information Security Officer (CISO), is opgericht als een cruciale schakel in dit proces. Het doel van de functie is met specialistische kennis van Industriele Automatisering het technisch aansluiten van sluizen, bruggen, tunnels en andere objecten op het Security Operations Center (SOC). Het project CSLM 3 (Cybersecurity Logging en Monitoring) heeft als opdracht gekregen om alle objecten in beheer van RWS aan te sluiten op het SOC en Control Center Missie Kritieke Ondersteuning (CC MKO).Typering van de functie:Het uitvoeren van een vooronderzoek van een object. Dit vooronderzoek levert een schouwrapport op met diverse checklisten;Het formuleren van een aansluitadvies voor de sensor en een opsomming van werkzaamheden (op hoofdlijnen) voor de opdrachtnemer van het onderhoudscontract.;Het formuleren van een advies richting de stuurgroep waarom een object en/of een groep objecten (nog) niet aangesloten kan worden;Het zorgdragen voor daadwerkelijk technisch kwalitatief goed aansluiten van het object op Monitoringsysteem van het SOC;Het correct toevoegen van beschikbare informatie aan het monitoringsysteem om meldingen te specificeren en het systeem effectief te laten functioneren;Het adviseren van verbeteringen in de werkwijze.
    Het versterken van de cyberweerbaarheid op bruggen, sluizen, stuwen en tunnels is van groot belang, gezien de toenemende digitale afhankelijkheid en cyberdreigingen. RWS heeft daarom significant ingezet op het versterken van informatiebeveiliging, met specifieke aandacht voor het identificeren van risico's. Het Kernteam Vitaal B, onder leiding van de Chief Information Security Officer (CISO), is opgericht als een cruciale schakel in dit proces. Het doel van de functie is met specialistische kennis van Industriele Automatisering het technisch aansluiten van sluizen, bruggen, tunnels en andere objecten op het Security Operations Center (SOC). Het project CSLM 3 (Cybersecurity Logging en Monitoring) heeft als opdracht gekregen om alle objecten in beheer van RWS aan te sluiten op het SOC en Control Center Missie Kritieke Ondersteuning (CC MKO).Typering van de functie:Het uitvoeren van een vooronderzoek van een object. Dit vooronderzoek levert een schouwrapport op met diverse checklisten;Het formuleren van een aansluitadvies voor de sensor en een opsomming van werkzaamheden (op hoofdlijnen) voor de opdrachtnemer van het onderhoudscontract.;Het formuleren van een advies richting de stuurgroep waarom een object en/of een groep objecten (nog) niet aangesloten kan worden;Het zorgdragen voor daadwerkelijk technisch kwalitatief goed aansluiten van het object op Monitoringsysteem van het SOC;Het correct toevoegen van beschikbare informatie aan het monitoringsysteem om meldingen te specificeren en het systeem effectief te laten functioneren;Het adviseren van verbeteringen in de werkwijze.
    • apeldoorn, nederland, gelderland
    • Vast
    De opdracht:In algemene zin kunnen de werkzaamheden als volgt worden beschreven: Leidt en is verantwoordelijk voor de realisatie van omvangrijke projecten/programma’s en stuurt projectteams aan.Samenvattend:Ervaring met ontwikkeling in Outsystems (Outsystems certificering is een pluspunt)Ervaring met het opzetten, configureren en beheren van integraties tussen Outsystems en andere applicaties, databases of diensten Ervaring met IT infrastructuur en data-integratiesErvaring met het leiden en begeleiden van junior ontwikkelaarsErvaring met Agile en Scrum werkwijze is een préErvaring met programma Buitengewone Zaken Blauw (BZB) is een préVoltijd beschikbaarBeschikt over een uitstekende beheersing van de Nederlandse TaalAchtergrond opdracht:Het programma Buitengewone Zaken Blauw (BZB) is opgezet om burgers die geregistreerd stonden in de Fraude Signalering Voorziening (FSV) te informeren over deze registratie, de reden waarom zij daarin stonden, en óf en zo ja welke gevolgen deze registratie voor hen gehad heeft. Inmiddels heeft het programma al veel resultaat geboekt. Zo zijn verschillende moties opgepakt en uitgevoerd en zet het programma een volgende stap richting de tegemoetkoming van burgers die een nadelig effect van FSV hebben gehad. Tevens verzorgt BZB de afhandeling van de respons van burgers: ontvangen, kanaliseren, behandelen en beantwoorden. Deze respons bestaat onder andere uit formele AVG-inzageverzoeken en meldingen. Hiervoor zijn de reeds bestaande AVG-processen opgeschaald en zijn daarnaast nieuwe processen en informatiestromen ingericht. Deze dienen verder geoptimaliseerd en geautomatiseerd te worden met behulp van (proces)data. Voor een goede uitvoering van de volgende fases is BZB op zoek naar professionals die leiding kunnen geven aan deze volgende fases om zodoende bij te dragen aan het realiseren van de doelen van het organisatieonderdeel.
    De opdracht:In algemene zin kunnen de werkzaamheden als volgt worden beschreven: Leidt en is verantwoordelijk voor de realisatie van omvangrijke projecten/programma’s en stuurt projectteams aan.Samenvattend:Ervaring met ontwikkeling in Outsystems (Outsystems certificering is een pluspunt)Ervaring met het opzetten, configureren en beheren van integraties tussen Outsystems en andere applicaties, databases of diensten Ervaring met IT infrastructuur en data-integratiesErvaring met het leiden en begeleiden van junior ontwikkelaarsErvaring met Agile en Scrum werkwijze is een préErvaring met programma Buitengewone Zaken Blauw (BZB) is een préVoltijd beschikbaarBeschikt over een uitstekende beheersing van de Nederlandse TaalAchtergrond opdracht:Het programma Buitengewone Zaken Blauw (BZB) is opgezet om burgers die geregistreerd stonden in de Fraude Signalering Voorziening (FSV) te informeren over deze registratie, de reden waarom zij daarin stonden, en óf en zo ja welke gevolgen deze registratie voor hen gehad heeft. Inmiddels heeft het programma al veel resultaat geboekt. Zo zijn verschillende moties opgepakt en uitgevoerd en zet het programma een volgende stap richting de tegemoetkoming van burgers die een nadelig effect van FSV hebben gehad. Tevens verzorgt BZB de afhandeling van de respons van burgers: ontvangen, kanaliseren, behandelen en beantwoorden. Deze respons bestaat onder andere uit formele AVG-inzageverzoeken en meldingen. Hiervoor zijn de reeds bestaande AVG-processen opgeschaald en zijn daarnaast nieuwe processen en informatiestromen ingericht. Deze dienen verder geoptimaliseerd en geautomatiseerd te worden met behulp van (proces)data. Voor een goede uitvoering van de volgende fases is BZB op zoek naar professionals die leiding kunnen geven aan deze volgende fases om zodoende bij te dragen aan het realiseren van de doelen van het organisatieonderdeel.
    • apeldoorn, nederland, gelderland
    • Vast
    De opdrachtDe belastingdienst is opzoek naar ondersteuning bij het inrichten van een (nieuw) landschap voor Identity Access Management. Dit is noodzakelijk vanwege veroudering van het oude landschap en nieuwe eisen die aan IAM gesteld worden.Het oude landschap voor Identity Access Management bevat LOA's die uitgefaseerd moeten worden. Ook worden aan IAM nu extra eisen gesteld, bijvoorbeeld toegang op basis van need-to-know. Omdat kennis over dit werkveld is zeer specifiek is, en onvoldoende aanwezig binnen de Belastingdienst, is er ondersteuning vanuit een externe partij nodig om te onderzoeken welke inrichting van het IAM-landschap voor de Belastingdienst optimaal is.
    De opdrachtDe belastingdienst is opzoek naar ondersteuning bij het inrichten van een (nieuw) landschap voor Identity Access Management. Dit is noodzakelijk vanwege veroudering van het oude landschap en nieuwe eisen die aan IAM gesteld worden.Het oude landschap voor Identity Access Management bevat LOA's die uitgefaseerd moeten worden. Ook worden aan IAM nu extra eisen gesteld, bijvoorbeeld toegang op basis van need-to-know. Omdat kennis over dit werkveld is zeer specifiek is, en onvoldoende aanwezig binnen de Belastingdienst, is er ondersteuning vanuit een externe partij nodig om te onderzoeken welke inrichting van het IAM-landschap voor de Belastingdienst optimaal is.
    • apeldoorn, nederland, gelderland
    • Vast
    De opdrachtDe belastingdienst is opzoek naar ondersteuning bij het inrichten van een (nieuw) landschap voor Identity Access Management. Dit is noodzakelijk vanwege veroudering van het oude landschap en nieuwe eisen die aan IAM gesteld worden.Het oude landschap voor Identity Access Management bevat LOA's die uitgefaseerd moeten worden. Ook worden aan IAM nu extra eisen gesteld, bijvoorbeeld toegang op basis van need-to-know. Omdat kennis over dit werkveld is zeer specifiek is, en onvoldoende aanwezig binnen de Belastingdienst, is er ondersteuning vanuit een externe partij nodig om te onderzoeken welke inrichting van het IAM-landschap voor de Belastingdienst optimaal is.
    De opdrachtDe belastingdienst is opzoek naar ondersteuning bij het inrichten van een (nieuw) landschap voor Identity Access Management. Dit is noodzakelijk vanwege veroudering van het oude landschap en nieuwe eisen die aan IAM gesteld worden.Het oude landschap voor Identity Access Management bevat LOA's die uitgefaseerd moeten worden. Ook worden aan IAM nu extra eisen gesteld, bijvoorbeeld toegang op basis van need-to-know. Omdat kennis over dit werkveld is zeer specifiek is, en onvoldoende aanwezig binnen de Belastingdienst, is er ondersteuning vanuit een externe partij nodig om te onderzoeken welke inrichting van het IAM-landschap voor de Belastingdienst optimaal is.
    • apeldoorn, nederland, gelderland
    • Vast
    Als test automation engineer borg je de kwaliteit van de te ontwikkelen applicaties. Je houdt je bezig met het up-to-date houden van de geautomatiseerde regressie testset en het test framework. Binnen je scrumteam krijg je alle ruimte om je te verdiepen in vernieuwende technieken, zolang je maar bijdraagt aan de ontwikkeling van het team. Waar nodig draag je bij aan informatieanalyse of verricht je scrum (ceremonie) taken.Je voornaamste verantwoordelijkheden zijn:- Het uitschrijven, ontwikkelen en uitvoeren van geautomatiseerde frontend & API's testen m.b.v. Robot Framework- Het proactief opzoeken, analyseren en oplossen van bugs- Het debuggen van geautomatiseerde test cases- Faciliterend in de organisatie en tijdens gebruikers acceptatie testen- Collega's opleiden, ondersteuning bieden en het geven van presentaties m.b.t. het test automatiserings vak, ook buiten het eigen teamachtergrond opdracht:Voel jij je verantwoordelijk voor kwaliteit en heb je een passie voor (geautomatiseerd) testen? Heb je ervaring met testen en het gestructureerd toepassen van testautomatisering? Blijf je op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen in je vakgebied en vind je het leuk om deze toe te passen in je werk? Ben jij de nieuwe test automation engineer van de afdeling Generiek Kantoor en Toezicht (GKT) van de Belastingdienst? Binnen de afdeling GKT zijn we verantwoordelijk voor het ontwikkelen en beheren van generieke kantoorapplicaties die organisatiebreed worden gebruikt. Die bouwen, testen, onderhouden en hosten wij met de nieuwste technieken om de dienstverlening van de Belastingdienst te verbeteren. Binnen de Agile Release Train Generieke KantoorOndersteuning (ART GKO) sta je aan de basis van de ontwikkeling van de generieke basis die door de rest van de afdeling wordt gebruikt in de oplevering van Kantoorapplicaties. Binnen de ART GKO werken op dit moment 25 collega's verdeelt over 4 scrum teams. Door de relatief kleine ART is de cultuur snel en wendbaar. Het werk innovatief en resultaatgericht, zonder de kwaliteit uit het oog te verliezen. Het is een lerende omgeving met professionele medewerkers die zelfstandig handelen; in lijn met de missie en ambitie van de afdeling. Binnen het team is er een enthousiaste en leergierige sfeer met als resultaat dat iedereen mee wil en kan werken in de verschillende disciplines.
    Als test automation engineer borg je de kwaliteit van de te ontwikkelen applicaties. Je houdt je bezig met het up-to-date houden van de geautomatiseerde regressie testset en het test framework. Binnen je scrumteam krijg je alle ruimte om je te verdiepen in vernieuwende technieken, zolang je maar bijdraagt aan de ontwikkeling van het team. Waar nodig draag je bij aan informatieanalyse of verricht je scrum (ceremonie) taken.Je voornaamste verantwoordelijkheden zijn:- Het uitschrijven, ontwikkelen en uitvoeren van geautomatiseerde frontend & API's testen m.b.v. Robot Framework- Het proactief opzoeken, analyseren en oplossen van bugs- Het debuggen van geautomatiseerde test cases- Faciliterend in de organisatie en tijdens gebruikers acceptatie testen- Collega's opleiden, ondersteuning bieden en het geven van presentaties m.b.t. het test automatiserings vak, ook buiten het eigen teamachtergrond opdracht:Voel jij je verantwoordelijk voor kwaliteit en heb je een passie voor (geautomatiseerd) testen? Heb je ervaring met testen en het gestructureerd toepassen van testautomatisering? Blijf je op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen in je vakgebied en vind je het leuk om deze toe te passen in je werk? Ben jij de nieuwe test automation engineer van de afdeling Generiek Kantoor en Toezicht (GKT) van de Belastingdienst? Binnen de afdeling GKT zijn we verantwoordelijk voor het ontwikkelen en beheren van generieke kantoorapplicaties die organisatiebreed worden gebruikt. Die bouwen, testen, onderhouden en hosten wij met de nieuwste technieken om de dienstverlening van de Belastingdienst te verbeteren. Binnen de Agile Release Train Generieke KantoorOndersteuning (ART GKO) sta je aan de basis van de ontwikkeling van de generieke basis die door de rest van de afdeling wordt gebruikt in de oplevering van Kantoorapplicaties. Binnen de ART GKO werken op dit moment 25 collega's verdeelt over 4 scrum teams. Door de relatief kleine ART is de cultuur snel en wendbaar. Het werk innovatief en resultaatgericht, zonder de kwaliteit uit het oog te verliezen. Het is een lerende omgeving met professionele medewerkers die zelfstandig handelen; in lijn met de missie en ambitie van de afdeling. Binnen het team is er een enthousiaste en leergierige sfeer met als resultaat dat iedereen mee wil en kan werken in de verschillende disciplines.
    • groningen, groningen
    • Vast
    Binnen DUO zijn we gestart met het migratie project om van SAP ECC over te gaan naar SAP S/4HANA. Het vooronderzoek, de discover- en prepare phase zijn vergevorderd. Mbv SAP Nederland BV zal het vervolg moeten worden opgezet en ingepland. DUO is op zoek naar een projectleider die de werkzaamheden van de afdeling SAP CC en een externe partij coördineert en uitvoerende werkzaamheden van SAPcc in dit traject afstemt en aanstuurt. Hierbij zijn er raakvlakken met het Service Center Inburgering en verschillende ICT afdelingen.De uit te voeren activiteiten zijn grotendeels al bepaald door de SAP Activate methode, een planningsraamwerk voor het uitvoeren van deze upgrades. Inhoudelijke SAP kennis m.b.t. migraties is zeer gewenst. De werkzaamheden gaan vooral over het plannen, coördineren en bewaken van de uit te voeren activiteiten. In 2024 start SAP Nederland BV met een systeem analyse, op basis daarvan nemen we besluiten over de verolg aanpak in 2025, het opzetten van een planning en verdelen van uitvoerende taken over een eventuele externe partij en SAPcc. Aansturing van geplande taken volgt daarop. Daarnaast is de focus op het inrichten van een S/4HANA-straat. (Het opbouwen van de nieuwe SAP Inrichting (Green Field SAPcc) maakt daar deel van uit, waarbij de PL het geheel bewaakt en zorgt dat alle taken voldoende prioriteit op de backlog en de sprintplanningen krijgen.Naast de ervaring met SAP (S/4HANA) migraties moet de projectleider vooral een verbinder zijn, zowel binnen het SAPcc team, als met andere afdelingen én met de externe partij. Ook ICT en eindgebruikers spelen een cruciale rol. We zoeken een teamfacilitator, die ook in staat is grenzen te stellen aan de ambities van het team.Achtergrond opdrachtDe aanleiding voor het migratie project is de “upgrade” van SAP ECC naar SAP S/4HANA. SAP voert nieuwe releasewissel door (SAP S/4HANA), waarna de support op SAP ECC eind 2027 zal stoppen (met een uitloop naar eind 2030). Daarnaast speelt bij DUO het afscheid nemen van het AS400 platform én de overstap naar een nieuw platform. De overgang brengt veel wijzigingen met zich mee, waarbij er gelijktijdig sprake is van een overgang van de bestaande infrastructuur.Dit betekentNieuwe omgeving (Linux i.p.v. AS400);Nieuwe database (HANA);Migratie en conversie van bestaande gegevens bij overheveling naar de nieuwe database;Overgang naar realtime analytics;Nieuwe functies in SAP S/4HANA en mogelijk afscheid van oude functies;Nieuwe GUI mogelijkheden;Overgang naar ODC-Noord of SSC-ICT voor de infrastructuur.Binnen DUO wordt SAP gebruikt voor een aantal kritische bedrijfsprocessen. Deze bevinden zich in de volgende SAP-systemen van DUOBekostiging/Programmagelden (PG);Service Centrum Inburgering (SCI);Apparaatskosten (APK);Reporting en dashboarding (BIC);Integratie. De omvang van het betalingsverkeer dat via SAP (PG) loopt is > € 4 miljard per maand. De overgang vraagt bijgevolg dat er veel zekerheden in de planning en aanpak worden ingebouwd.
    Binnen DUO zijn we gestart met het migratie project om van SAP ECC over te gaan naar SAP S/4HANA. Het vooronderzoek, de discover- en prepare phase zijn vergevorderd. Mbv SAP Nederland BV zal het vervolg moeten worden opgezet en ingepland. DUO is op zoek naar een projectleider die de werkzaamheden van de afdeling SAP CC en een externe partij coördineert en uitvoerende werkzaamheden van SAPcc in dit traject afstemt en aanstuurt. Hierbij zijn er raakvlakken met het Service Center Inburgering en verschillende ICT afdelingen.De uit te voeren activiteiten zijn grotendeels al bepaald door de SAP Activate methode, een planningsraamwerk voor het uitvoeren van deze upgrades. Inhoudelijke SAP kennis m.b.t. migraties is zeer gewenst. De werkzaamheden gaan vooral over het plannen, coördineren en bewaken van de uit te voeren activiteiten. In 2024 start SAP Nederland BV met een systeem analyse, op basis daarvan nemen we besluiten over de verolg aanpak in 2025, het opzetten van een planning en verdelen van uitvoerende taken over een eventuele externe partij en SAPcc. Aansturing van geplande taken volgt daarop. Daarnaast is de focus op het inrichten van een S/4HANA-straat. (Het opbouwen van de nieuwe SAP Inrichting (Green Field SAPcc) maakt daar deel van uit, waarbij de PL het geheel bewaakt en zorgt dat alle taken voldoende prioriteit op de backlog en de sprintplanningen krijgen.Naast de ervaring met SAP (S/4HANA) migraties moet de projectleider vooral een verbinder zijn, zowel binnen het SAPcc team, als met andere afdelingen én met de externe partij. Ook ICT en eindgebruikers spelen een cruciale rol. We zoeken een teamfacilitator, die ook in staat is grenzen te stellen aan de ambities van het team.Achtergrond opdrachtDe aanleiding voor het migratie project is de “upgrade” van SAP ECC naar SAP S/4HANA. SAP voert nieuwe releasewissel door (SAP S/4HANA), waarna de support op SAP ECC eind 2027 zal stoppen (met een uitloop naar eind 2030). Daarnaast speelt bij DUO het afscheid nemen van het AS400 platform én de overstap naar een nieuw platform. De overgang brengt veel wijzigingen met zich mee, waarbij er gelijktijdig sprake is van een overgang van de bestaande infrastructuur.Dit betekentNieuwe omgeving (Linux i.p.v. AS400);Nieuwe database (HANA);Migratie en conversie van bestaande gegevens bij overheveling naar de nieuwe database;Overgang naar realtime analytics;Nieuwe functies in SAP S/4HANA en mogelijk afscheid van oude functies;Nieuwe GUI mogelijkheden;Overgang naar ODC-Noord of SSC-ICT voor de infrastructuur.Binnen DUO wordt SAP gebruikt voor een aantal kritische bedrijfsprocessen. Deze bevinden zich in de volgende SAP-systemen van DUOBekostiging/Programmagelden (PG);Service Centrum Inburgering (SCI);Apparaatskosten (APK);Reporting en dashboarding (BIC);Integratie. De omvang van het betalingsverkeer dat via SAP (PG) loopt is > € 4 miljard per maand. De overgang vraagt bijgevolg dat er veel zekerheden in de planning en aanpak worden ingebouwd.
    • apeldoorn, gelderland
    • Vast
    Als ervaren Test Automatiseerder met functionele testervaring help je mee om het testproces van het Klant Aansluitingen team te professionaliseren. Je werkt zowel hands on mee aan inhoud als aan proces, de nadruk ligt op de inhoud. Hiervoor ben je actief betrokken bij afstemming en verbetering in het testproces, en realiseer je onder andere geautomatiseerde regressietesten voor klantaansluitingen zodat er bij wijzigingen in de omgeving, wijzigingen in de infrastructuur of wijzigingen in het ECM bouwblok aanbod, snel geanticipeerd kan worden. Als tester kom je terecht in een Document & Archief beheer domein. Het hebben van Enterprise Content Management Filenet/P8 kennis is een pre maar vanwege de schaarsheid van de specifieke kennis geen must. Mocht de ECM kennis niet aanwezig zijn dan kun jij je deze kennis snel eigen maken. Interne trainingen zijn aanwezig en collega's zijn bereid je te helpen bij het opdoen van de benodigde kennis. Je leervermogen is hoog omdat je gevraagd wordt in korte tijd een nieuwe omgeving eigen te maken. Als senior tester maakt het coachen van een trainee en junior test automatiseerder onderdeel uit van je dagelijkse werkzaamheden. Achtergrond:Het ECM Competence Center realiseert en configureert generieke dienstcomponenten ten behoeve van het efficiënt en toekomst vast functioneren van het IV landschap voor document- en archiefbeheer. Dit laatste is van steeds groter belang gezien de verantwoordelijkheid van de Belastingdienst in programma's als “Informatie op Orde” en “Transparante verantwoording”.Hiermee geeft het ECM Competente Center antwoord op de functionele vraag van haar klanten. Inzet van de juiste componenten op basis van onder andere; ECM kennis en ervaring, complexiteit en beschikbaarheid. Dit alles begint met de consultancy rondom de vertaling van de bedrijfsprocessen naar gewenste functionaliteit.Denk bij document- en archiefbeheer aan kleine en grote verzamelingen digitale objecten die onderdeel zijn van de informatie in verschillende functionele ketens. Het aantal objecten hiervan zal in totaal oplopen tot meer dan 30 miljard documenten. We werken dan ook aan verschillende opdrachten tegelijkertijd, in een combinatie van inrichten en customizen van klantstromen en bouwen van extra functionaliteiten. Dit doen we met ruim 35 medewerkers verdeeld over verschillende scrumteams.Veel nieuwe systemen zijn momenteel opgebouwd uit bouwstenen of zijn standaardapplicaties waarvan de parameters zodanig zijn ingesteld dat de standaardapplicatie geschikt wordt gemaakt voor een specifieke situatie. De betrokkenheid van (eind)gebruikers en de wijze van testen zijn hierop aangepast. Daarnaast is door de invoering van Agile Scrum en Test Driven Development veel meer de nadruk komen te liggen op zoveel mogelijk geautomatiseerde testen door de systemen zelf. De laatste ontwikkelingen in testmanagement liggen op de vlak van testengineering.
    Als ervaren Test Automatiseerder met functionele testervaring help je mee om het testproces van het Klant Aansluitingen team te professionaliseren. Je werkt zowel hands on mee aan inhoud als aan proces, de nadruk ligt op de inhoud. Hiervoor ben je actief betrokken bij afstemming en verbetering in het testproces, en realiseer je onder andere geautomatiseerde regressietesten voor klantaansluitingen zodat er bij wijzigingen in de omgeving, wijzigingen in de infrastructuur of wijzigingen in het ECM bouwblok aanbod, snel geanticipeerd kan worden. Als tester kom je terecht in een Document & Archief beheer domein. Het hebben van Enterprise Content Management Filenet/P8 kennis is een pre maar vanwege de schaarsheid van de specifieke kennis geen must. Mocht de ECM kennis niet aanwezig zijn dan kun jij je deze kennis snel eigen maken. Interne trainingen zijn aanwezig en collega's zijn bereid je te helpen bij het opdoen van de benodigde kennis. Je leervermogen is hoog omdat je gevraagd wordt in korte tijd een nieuwe omgeving eigen te maken. Als senior tester maakt het coachen van een trainee en junior test automatiseerder onderdeel uit van je dagelijkse werkzaamheden. Achtergrond:Het ECM Competence Center realiseert en configureert generieke dienstcomponenten ten behoeve van het efficiënt en toekomst vast functioneren van het IV landschap voor document- en archiefbeheer. Dit laatste is van steeds groter belang gezien de verantwoordelijkheid van de Belastingdienst in programma's als “Informatie op Orde” en “Transparante verantwoording”.Hiermee geeft het ECM Competente Center antwoord op de functionele vraag van haar klanten. Inzet van de juiste componenten op basis van onder andere; ECM kennis en ervaring, complexiteit en beschikbaarheid. Dit alles begint met de consultancy rondom de vertaling van de bedrijfsprocessen naar gewenste functionaliteit.Denk bij document- en archiefbeheer aan kleine en grote verzamelingen digitale objecten die onderdeel zijn van de informatie in verschillende functionele ketens. Het aantal objecten hiervan zal in totaal oplopen tot meer dan 30 miljard documenten. We werken dan ook aan verschillende opdrachten tegelijkertijd, in een combinatie van inrichten en customizen van klantstromen en bouwen van extra functionaliteiten. Dit doen we met ruim 35 medewerkers verdeeld over verschillende scrumteams.Veel nieuwe systemen zijn momenteel opgebouwd uit bouwstenen of zijn standaardapplicaties waarvan de parameters zodanig zijn ingesteld dat de standaardapplicatie geschikt wordt gemaakt voor een specifieke situatie. De betrokkenheid van (eind)gebruikers en de wijze van testen zijn hierop aangepast. Daarnaast is door de invoering van Agile Scrum en Test Driven Development veel meer de nadruk komen te liggen op zoveel mogelijk geautomatiseerde testen door de systemen zelf. De laatste ontwikkelingen in testmanagement liggen op de vlak van testengineering.
    • groningen, groningen
    • Vast
    Vanuit het Serviceteam Integratie word je ingezet bij het beheer en de ontwikkeling van IBM Security Verify Access (ISVA). ISVA wordt voor DUO-breed ingezet als tool voor de Identity en Access-management. Als IAM-specialist draag je als onderdeel van een subteam bij aan lopende én nieuwe projecten en het dagelijks beheer van deze ISVA.Achtergrond opdrachtDe meeste mensen kennen ons van de studiefinanciering. Maar wist je ook dat DUO in Noord-Nederland dé topspeler is als het gaat om ICT? Wij ontwikkelen en beheren honderden applicaties voor miljoenen gebruikers en daar zitten geavanceerde en complexe infrastructuren achter. We pakken het werk op een agile en scrum manier aan. We migreren vele applicaties en IAAS-elementen naar de cloud en professionaliseren op verschillende manieren. Een van de manieren is het omzetten van handmatige processen in geautomtiseerde workflows, deze te orchestreren en via automatische alerts processen te triggeren. Daarom hebben we experts nodig.
    Vanuit het Serviceteam Integratie word je ingezet bij het beheer en de ontwikkeling van IBM Security Verify Access (ISVA). ISVA wordt voor DUO-breed ingezet als tool voor de Identity en Access-management. Als IAM-specialist draag je als onderdeel van een subteam bij aan lopende én nieuwe projecten en het dagelijks beheer van deze ISVA.Achtergrond opdrachtDe meeste mensen kennen ons van de studiefinanciering. Maar wist je ook dat DUO in Noord-Nederland dé topspeler is als het gaat om ICT? Wij ontwikkelen en beheren honderden applicaties voor miljoenen gebruikers en daar zitten geavanceerde en complexe infrastructuren achter. We pakken het werk op een agile en scrum manier aan. We migreren vele applicaties en IAAS-elementen naar de cloud en professionaliseren op verschillende manieren. Een van de manieren is het omzetten van handmatige processen in geautomtiseerde workflows, deze te orchestreren en via automatische alerts processen te triggeren. Daarom hebben we experts nodig.
    • apeldoorn, nederland, gelderland
    • Vast
    Als RTE help je de afdeling Data & Digitalisering die momenteel wordt opgetuigd in het optuigen van een goede structuur van de ART-events en PIplanningscyclus, het betrekken en informeren van stakeholders bij deze activiteiten en het begeleiden van de teams in hun taken rondom deze evenementen. Als RTE help je verder als coach om de agile mindset te vergroten binnen de nieuwe afdeling. Een belangrijk component van de opdracht is het faciliteren van een goede flow en het boeken van resultaten door mee te denken over goede structuur, tooling en processen voor de nieuwe afdeling. Je bent verantwoordelijk voor het inrichten en implementeren van hiervan.achtergrond opdracht:Vanuit onder anderen ons IT Douane ambitieplan, technologische ontwikkeling, toekomstvastheid en met het oog op informatiebeveiliging is er een grote behoefte om meer centraal regie te voeren op een aantal thema’s op het gebied van data en digitalisering. In dat licht is het plan om de keten Experts en data om te vormen naar de afdeling Data en Digitalisering. Hierbij komt de centrale regie op de verschillende datastromen en een te ontwikkelen Sensorplatform met bijbehorend Analyseplatform integraal te liggen binnen deze afdeling. Daarnaast wordt de afdeling een ‘shared service center’ op het gebied van digitalisering en generieke middelen die daarvoor nodig zijn. Binnen de afdeling zijn vier hoofddomeinen te benoemen, die allemaal meerdere teams bevatten. 1. Datamanagement (data) 2. Sensoren (data) 3. Digitalisering (digitalisering) 4. Douane Ontwikkel Platform (digitalisering)
    Als RTE help je de afdeling Data & Digitalisering die momenteel wordt opgetuigd in het optuigen van een goede structuur van de ART-events en PIplanningscyclus, het betrekken en informeren van stakeholders bij deze activiteiten en het begeleiden van de teams in hun taken rondom deze evenementen. Als RTE help je verder als coach om de agile mindset te vergroten binnen de nieuwe afdeling. Een belangrijk component van de opdracht is het faciliteren van een goede flow en het boeken van resultaten door mee te denken over goede structuur, tooling en processen voor de nieuwe afdeling. Je bent verantwoordelijk voor het inrichten en implementeren van hiervan.achtergrond opdracht:Vanuit onder anderen ons IT Douane ambitieplan, technologische ontwikkeling, toekomstvastheid en met het oog op informatiebeveiliging is er een grote behoefte om meer centraal regie te voeren op een aantal thema’s op het gebied van data en digitalisering. In dat licht is het plan om de keten Experts en data om te vormen naar de afdeling Data en Digitalisering. Hierbij komt de centrale regie op de verschillende datastromen en een te ontwikkelen Sensorplatform met bijbehorend Analyseplatform integraal te liggen binnen deze afdeling. Daarnaast wordt de afdeling een ‘shared service center’ op het gebied van digitalisering en generieke middelen die daarvoor nodig zijn. Binnen de afdeling zijn vier hoofddomeinen te benoemen, die allemaal meerdere teams bevatten. 1. Datamanagement (data) 2. Sensoren (data) 3. Digitalisering (digitalisering) 4. Douane Ontwikkel Platform (digitalisering)
    • utrecht, utrecht
    • Vast
    Als adviseur data-gedreven assetmanagement inventariseer en analyseer je de tactische en operationele assetmanagementprocessen in de keten en adviseer je procesoptimalisaties, bijbehorende rollen en informatiebehoefte om tot meer datagedreven werken te komen. Je evalueert en valideert de geleverde procesoptimalisaties en producten in de informatievoorziening. Je levert een belangrijke bijdrage aan de uniformering van geboden oplossingen. Je werkt in één of meerdere regionale implementatieteams voor data-gedreven assetmanagement en vormt een belangrijke schakel naar het landelijke programma Data-gedreven Assetmanagement. Door maatschappelijke en klimatologische veranderingen en veroudering wordt de druk op onze infrastructurele objecten steeds groter. Dit vraagt steeds meer van de Rijkswaterstaat als beherende organisatie. Om aan onze opgave te kunnen blijven voldoen, moeten we slimmer en efficiënter gaan werken. Data uit b.v. sensoren op de objecten kan helpen in het tactisch en operationeel assetmanagement. Na jarenlange leerervaringen met het gebruik en toepassing van sensordata, voert het landelijke programma Datagedreven Assetmanagement nu zes implementaties uit op sluizen, gemalen, tunnels en beweegbare bruggen.
    Als adviseur data-gedreven assetmanagement inventariseer en analyseer je de tactische en operationele assetmanagementprocessen in de keten en adviseer je procesoptimalisaties, bijbehorende rollen en informatiebehoefte om tot meer datagedreven werken te komen. Je evalueert en valideert de geleverde procesoptimalisaties en producten in de informatievoorziening. Je levert een belangrijke bijdrage aan de uniformering van geboden oplossingen. Je werkt in één of meerdere regionale implementatieteams voor data-gedreven assetmanagement en vormt een belangrijke schakel naar het landelijke programma Data-gedreven Assetmanagement. Door maatschappelijke en klimatologische veranderingen en veroudering wordt de druk op onze infrastructurele objecten steeds groter. Dit vraagt steeds meer van de Rijkswaterstaat als beherende organisatie. Om aan onze opgave te kunnen blijven voldoen, moeten we slimmer en efficiënter gaan werken. Data uit b.v. sensoren op de objecten kan helpen in het tactisch en operationeel assetmanagement. Na jarenlange leerervaringen met het gebruik en toepassing van sensordata, voert het landelijke programma Datagedreven Assetmanagement nu zes implementaties uit op sluizen, gemalen, tunnels en beweegbare bruggen.
    • delft, zuid-holland
    • Vast
    Als adviseur data-gedreven assetmanagement inventariseer en analyseer je de tactische en operationele assetmanagementprocessen in de keten en adviseer je procesoptimalisaties, bijbehorende rollen en informatiebehoefte om tot meer datagedreven werken te komen. Je evalueert en valideert de geleverde procesoptimalisaties en producten in de informatievoorziening. Je levert een belangrijke bijdrage aan de uniformering van geboden oplossingen. Je werkt in één of meerdere regionale implementatieteams voor data-gedreven assetmanagement en vormt een belangrijke schakel naar het landelijke programma Data-gedreven Assetmanagement. Door maatschappelijke en klimatologische veranderingen en veroudering wordt de druk op onze infrastructurele objecten steeds groter. Dit vraagt steeds meer van de Rijkswaterstaat als beherende organisatie. Om aan onze opgave te kunnen blijven voldoen, moeten we slimmer en efficiënter gaan werken. Data uit b.v. sensoren op de objecten kan helpen in het tactisch en operationeel assetmanagement. Na jarenlange leerervaringen met het gebruik en toepassing van sensordata, voert het landelijke programma Datagedreven Assetmanagement nu zes implementaties uit op sluizen, gemalen, tunnels en beweegbare bruggen.
    Als adviseur data-gedreven assetmanagement inventariseer en analyseer je de tactische en operationele assetmanagementprocessen in de keten en adviseer je procesoptimalisaties, bijbehorende rollen en informatiebehoefte om tot meer datagedreven werken te komen. Je evalueert en valideert de geleverde procesoptimalisaties en producten in de informatievoorziening. Je levert een belangrijke bijdrage aan de uniformering van geboden oplossingen. Je werkt in één of meerdere regionale implementatieteams voor data-gedreven assetmanagement en vormt een belangrijke schakel naar het landelijke programma Data-gedreven Assetmanagement. Door maatschappelijke en klimatologische veranderingen en veroudering wordt de druk op onze infrastructurele objecten steeds groter. Dit vraagt steeds meer van de Rijkswaterstaat als beherende organisatie. Om aan onze opgave te kunnen blijven voldoen, moeten we slimmer en efficiënter gaan werken. Data uit b.v. sensoren op de objecten kan helpen in het tactisch en operationeel assetmanagement. Na jarenlange leerervaringen met het gebruik en toepassing van sensordata, voert het landelijke programma Datagedreven Assetmanagement nu zes implementaties uit op sluizen, gemalen, tunnels en beweegbare bruggen.
    • amsterdam, noord-holland
    • Vast
    UWV is op zoek naar een ervaren Agile Transitie coach die ondersteunt bij het inrichten van klantgerichte clustersAchtergrondUWV staat op het punt een volgende stap te nemen in de Agile transformatie en -professionalisering. Van een klassieke silo-indeling gaan we over naar het organiseren van teams in klantgerichte clusters (Value Streams) waarin zowel business als IV vertegenwoordigd zijn. Op deze wijze verbindt UWV samenwerkende teams op een logische wijze aan het portfolio en strategische doelen van de organisatie. UWV zet de klant hierbij centraal en sturen op flow en waarde creatie. UWV hanteert het Scaled Agile Framework (SAFe) als leidraad voor de ontwikkeling en de implementatie hiervan.Vanuit CIO Office is het UWV gestart met een Lean Agile Centre of Excellence (LACE) als platform om deze Agile transformatie UWV breed te faciliteren. Dit gebeurt in nauwe samenwerking met stakeholders op centraal en decentraal niveau.    Jouw opdracht als Agile transitie coach is om vanuit het LACE de organisatie te helpen met het inrichten van de clusters conform het ontwerp zoals beschreven in het de “Eén werkwijze UWV’. Je traint, instrueert, begeleid, faciliteert en coacht de betrokken rolhouders, teams, management en directie in deze Agile transformatie. Aandacht voor en investeren in de juiste Agile Mindset bij alle deelnemers is een kritieke succesfactor en expliciet onderdeel van voorbereiding en implementatie.OpdrachtomschrijvingHet implementeren van 2 clusters conform het ontwerp Coachen op Agile mindset en gedrag conform het ontwerpInstrueren, begeleiden, faciliteren en coachen van rolhouders, teams, management en directie van het cluster Inrichten van centraal vastgestelde metrics en inzicht hierin geven middels een Obeya en dashboard op team en clusterniveauVerrijken van het implementatieplan voor de opvolgende clusters met ervaringen Train-the-trainer: opleiden en begeleiden interne Agile coaches in de clustersResultaatverplichtingGeïmplementeerd cluster op 1 mei 2025 en opstart volgende cluster met deel oplevering 1 augustus 202515 Zelfstandig werkende teams, niveau vastgesteld door de Agile volwassenheidsmetingGeïmplementeerde metrics op team- en clusterniveau en weergegeven in de Obeya en dashboard op team en clusterniveauVastgesteld implementatieplan voor de vervolg uitrol van clusters o.b.v. van ervaringenOpgeleide Agile coaches die aantoonbaar zelfstandig kunnen werken. Vastgesteld door een assessment per Agile coachKwartaalrapportage over de voortgang op basis van bovenstaande resultaatverplichtingen
    UWV is op zoek naar een ervaren Agile Transitie coach die ondersteunt bij het inrichten van klantgerichte clustersAchtergrondUWV staat op het punt een volgende stap te nemen in de Agile transformatie en -professionalisering. Van een klassieke silo-indeling gaan we over naar het organiseren van teams in klantgerichte clusters (Value Streams) waarin zowel business als IV vertegenwoordigd zijn. Op deze wijze verbindt UWV samenwerkende teams op een logische wijze aan het portfolio en strategische doelen van de organisatie. UWV zet de klant hierbij centraal en sturen op flow en waarde creatie. UWV hanteert het Scaled Agile Framework (SAFe) als leidraad voor de ontwikkeling en de implementatie hiervan.Vanuit CIO Office is het UWV gestart met een Lean Agile Centre of Excellence (LACE) als platform om deze Agile transformatie UWV breed te faciliteren. Dit gebeurt in nauwe samenwerking met stakeholders op centraal en decentraal niveau.    Jouw opdracht als Agile transitie coach is om vanuit het LACE de organisatie te helpen met het inrichten van de clusters conform het ontwerp zoals beschreven in het de “Eén werkwijze UWV’. Je traint, instrueert, begeleid, faciliteert en coacht de betrokken rolhouders, teams, management en directie in deze Agile transformatie. Aandacht voor en investeren in de juiste Agile Mindset bij alle deelnemers is een kritieke succesfactor en expliciet onderdeel van voorbereiding en implementatie.OpdrachtomschrijvingHet implementeren van 2 clusters conform het ontwerp Coachen op Agile mindset en gedrag conform het ontwerpInstrueren, begeleiden, faciliteren en coachen van rolhouders, teams, management en directie van het cluster Inrichten van centraal vastgestelde metrics en inzicht hierin geven middels een Obeya en dashboard op team en clusterniveauVerrijken van het implementatieplan voor de opvolgende clusters met ervaringen Train-the-trainer: opleiden en begeleiden interne Agile coaches in de clustersResultaatverplichtingGeïmplementeerd cluster op 1 mei 2025 en opstart volgende cluster met deel oplevering 1 augustus 202515 Zelfstandig werkende teams, niveau vastgesteld door de Agile volwassenheidsmetingGeïmplementeerde metrics op team- en clusterniveau en weergegeven in de Obeya en dashboard op team en clusterniveauVastgesteld implementatieplan voor de vervolg uitrol van clusters o.b.v. van ervaringenOpgeleide Agile coaches die aantoonbaar zelfstandig kunnen werken. Vastgesteld door een assessment per Agile coachKwartaalrapportage over de voortgang op basis van bovenstaande resultaatverplichtingen
    • amsterdam, noord-holland
    • Vast
    Who are we looking for?We are looking for a passionate data analyst to help improve our service and product offerings. By understanding customer actions, behaviours and product usage, you will deliver high impact and tangible insights. With this project we are focusing on improving the Financial Health of our customers.As a data analyst:• You are passionate about using data to create impact• You generate personal and relevant customer interactions, by doing insightful analyses• You have a broad interest in data including: Collecting, analysing, experimenting and visualizing• You seize new opportunities to make impact with data and analytics. You contribute to the maintenance and continuous improvement of the fact-based culture within INGAre you addicted to data and ready to make impact? Do you enjoy solving problems and are you eager to develop yourself? Then we are looking for you!
    Who are we looking for?We are looking for a passionate data analyst to help improve our service and product offerings. By understanding customer actions, behaviours and product usage, you will deliver high impact and tangible insights. With this project we are focusing on improving the Financial Health of our customers.As a data analyst:• You are passionate about using data to create impact• You generate personal and relevant customer interactions, by doing insightful analyses• You have a broad interest in data including: Collecting, analysing, experimenting and visualizing• You seize new opportunities to make impact with data and analytics. You contribute to the maintenance and continuous improvement of the fact-based culture within INGAre you addicted to data and ready to make impact? Do you enjoy solving problems and are you eager to develop yourself? Then we are looking for you!
    • utrecht, utrecht
    • Vast
    Als ervaren business analist (tevens data-analist) in het team Inzicht richt je je op het begrijpen van de behoeften van onze klanten te weten de primaire directies en ketens binnen de Belastingdienst. Het team richt zich op het realiseren van klantbeelden voor de Belastingdienst. Het afstemmen van definities met kennishouders in de business, maar ook het analyseren van data en processen hoort tot je werkzaamheden. Vanwege uitval is het team op zoek naar ondersteuning vanuit een ervaren business-analist. Als ervaren business analist help je het team in het professionaliseren van de voorbereiding van de werkzaamheden. In afstemming met de product owner maak je van features SMART stories en stem je deze af met het team. Naast ruime ervaring als business analist is het echt noodzakelijk dat je ervaring hebt in het analyseren van data en dat je zelfstandig met SQL queries doet op grote datasets. Het is een brede functie waarbij je zowel je klantgerichtheid en organisatiesensitiviteit kwijt kan, maar ook je vaardigheden op gebied van data analyse en technisch ontwerp. Naast het ontwerp ondersteun je het team bij de gehele ontwikkeling en implementatie van het product. Bij de brede functie past brede ervaring, naast bovenstaand dus ook kennis van architectuur, van datamodellering en ontwerpfuncties binnen IT, en van het specificeren en bouwen van managementinformatieproducten. Je komt te werken in een goed draaiend ervaren team dat vanwege uitval momenteel onderbezetting kent. Het team heeft een voltijds product-manager, interne product owner en een scrum master. Het team is reeds gestart met de modellering en bouw van een aantal nieuwe klantbeelden. We zoeken iemand die daarop kan doorbouwen en verder professionaliseren. Er wordt Agile Scrum en SAFE gewerkt, op basis van prioritering kan er ook gevraagd worden voor andere producten business analyse werkzaamheden uit te voeren. 
    Als ervaren business analist (tevens data-analist) in het team Inzicht richt je je op het begrijpen van de behoeften van onze klanten te weten de primaire directies en ketens binnen de Belastingdienst. Het team richt zich op het realiseren van klantbeelden voor de Belastingdienst. Het afstemmen van definities met kennishouders in de business, maar ook het analyseren van data en processen hoort tot je werkzaamheden. Vanwege uitval is het team op zoek naar ondersteuning vanuit een ervaren business-analist. Als ervaren business analist help je het team in het professionaliseren van de voorbereiding van de werkzaamheden. In afstemming met de product owner maak je van features SMART stories en stem je deze af met het team. Naast ruime ervaring als business analist is het echt noodzakelijk dat je ervaring hebt in het analyseren van data en dat je zelfstandig met SQL queries doet op grote datasets. Het is een brede functie waarbij je zowel je klantgerichtheid en organisatiesensitiviteit kwijt kan, maar ook je vaardigheden op gebied van data analyse en technisch ontwerp. Naast het ontwerp ondersteun je het team bij de gehele ontwikkeling en implementatie van het product. Bij de brede functie past brede ervaring, naast bovenstaand dus ook kennis van architectuur, van datamodellering en ontwerpfuncties binnen IT, en van het specificeren en bouwen van managementinformatieproducten. Je komt te werken in een goed draaiend ervaren team dat vanwege uitval momenteel onderbezetting kent. Het team heeft een voltijds product-manager, interne product owner en een scrum master. Het team is reeds gestart met de modellering en bouw van een aantal nieuwe klantbeelden. We zoeken iemand die daarop kan doorbouwen en verder professionaliseren. Er wordt Agile Scrum en SAFE gewerkt, op basis van prioritering kan er ook gevraagd worden voor andere producten business analyse werkzaamheden uit te voeren. 
    • apeldoorn, gelderland
    • Vast
    Het IT landschap voor het mededelen van alle berichten en gegevens naar buiten de belastingdienst wordt vervangen door een modern, flexibel en toekomstbestendig landschap. Naast de nieuwe IT systemen zullen alle berichtstomen (zowel berichten/brieven, gegevens en bestanden) van binnen de gehele belastingdienst richting burgens/bedrijven, andere partijen gemigreeerd moeten worden van de oude naar de nieuwe systemen. We zoeken een praktisch en resultaat ingestelde implementatiemanager die deze migratie organiseert en stuurt/coordineert en ook de benodige (gewijzigde) business processen implementeerd. De Centrale Administratieve Processen (CAP) in Apeldoorn is het zenuwcentrum voor de informatieverwerking van de Belastingdienst. Binnen CAP richt het team Ontvangen en Mededelen zich op de uitvoering van de massale productieprocessen en het servicemanagement van de informatievoorziening voor alle ketens en de portalen. We zijn de in- en uitgaande poort van de Belastingdienst; de logistieke dienst van het berichtenverkeer van en naar de middelenketens en partijen buiten de Belastingdienst. Denk bijvoorbeeld aan Logius, RINIS en internationale berichtenstromen, de brieven die de Belastingdienst verstuurt of de digitale berichten in MijnOverheid. Bijna 400 miljoen berichten, zowel digitaal als op papier. Die wisselt de Belastingdienst jaarlijks uit met burgers en bedrijven. Borgen dat deze op de juiste plaats terechtkomen én op een veilige wijze worden verwerkt, is een klus van jewelste. De toenemende digitalisering en realtime interactie met burgers en bedrijven stelt hoge eisen aan de processen en systemen die het berichtenverkeer van de Belastingdienst in goede banen leidt. Het team waar in komt te werken is verantwoordelijk voor de inrichting en werking van deze processen en systemen. Je werkt in een omgeving die rap verandert, en waarin de afdeling zich steeds meer beweegt in de richting van een dienst. Enerzijds richt je je op de productie; daarnaast werk je met de afdeling Informatievoorziening aan de changekant. Ook werk je samen met andere afdelingen binnen de Belastingdienst en Toeslagen als het gaat om het berichtenverkeer.
    Het IT landschap voor het mededelen van alle berichten en gegevens naar buiten de belastingdienst wordt vervangen door een modern, flexibel en toekomstbestendig landschap. Naast de nieuwe IT systemen zullen alle berichtstomen (zowel berichten/brieven, gegevens en bestanden) van binnen de gehele belastingdienst richting burgens/bedrijven, andere partijen gemigreeerd moeten worden van de oude naar de nieuwe systemen. We zoeken een praktisch en resultaat ingestelde implementatiemanager die deze migratie organiseert en stuurt/coordineert en ook de benodige (gewijzigde) business processen implementeerd. De Centrale Administratieve Processen (CAP) in Apeldoorn is het zenuwcentrum voor de informatieverwerking van de Belastingdienst. Binnen CAP richt het team Ontvangen en Mededelen zich op de uitvoering van de massale productieprocessen en het servicemanagement van de informatievoorziening voor alle ketens en de portalen. We zijn de in- en uitgaande poort van de Belastingdienst; de logistieke dienst van het berichtenverkeer van en naar de middelenketens en partijen buiten de Belastingdienst. Denk bijvoorbeeld aan Logius, RINIS en internationale berichtenstromen, de brieven die de Belastingdienst verstuurt of de digitale berichten in MijnOverheid. Bijna 400 miljoen berichten, zowel digitaal als op papier. Die wisselt de Belastingdienst jaarlijks uit met burgers en bedrijven. Borgen dat deze op de juiste plaats terechtkomen én op een veilige wijze worden verwerkt, is een klus van jewelste. De toenemende digitalisering en realtime interactie met burgers en bedrijven stelt hoge eisen aan de processen en systemen die het berichtenverkeer van de Belastingdienst in goede banen leidt. Het team waar in komt te werken is verantwoordelijk voor de inrichting en werking van deze processen en systemen. Je werkt in een omgeving die rap verandert, en waarin de afdeling zich steeds meer beweegt in de richting van een dienst. Enerzijds richt je je op de productie; daarnaast werk je met de afdeling Informatievoorziening aan de changekant. Ook werk je samen met andere afdelingen binnen de Belastingdienst en Toeslagen als het gaat om het berichtenverkeer.
    • groningen, groningen
    • Vast
    Hoe ziet een dag van een KPN werkplek netwerker eruit? Je bent dagelijks bezig met complexe puzzels aan t oplossen, is 't niet voor het beheer van huidige klanten die een nieuwe functionaliteit willen en daarbij hulp nodig hebben, dan wel voor migraties van klanten of troubleshoot sessies. Daarnaast lopen er een aantal grote complexe trajecten waar we initiatief en oplossingsgerichtheid nodig hebben. Kunnen tekenen helpt (visio etc) , kunnen scripten helpt ook ( o.a. powershell). We delen alle kennis binnen het team, dus kennisoverdracht is belangrijk, changes gebeuren vaak met het 4 ogen principe en leren van je fouten zit in je basisvaardigheden. Je bent analytisch sterk en kunt je zaak verdedigen in een groep.We werken met Fortinet firewalls, HP switches en Citrix Netscalers Je kunt overal werken, thuis, op kantoor en in datacenters, maar we zien elkaar op woensdag en donderdag op kantoor.  Op vrijdag kunnen werken is een voorwaarde.  Verder ben je een:doorzetter, want jij weet als geen ander hoe ingewikkeld het soms kan zijn om alle puzzelstukjes op de juiste plek te krijgen;Senior - Je brengt collega’s op de hoogte van de ontwikkelingen;kunt meedraaien in SCRUM trajectenJe schrijft, denkt en ademt on-prem infra, LAN en WAN en krijgt daar enorm veel energie van.
    Hoe ziet een dag van een KPN werkplek netwerker eruit? Je bent dagelijks bezig met complexe puzzels aan t oplossen, is 't niet voor het beheer van huidige klanten die een nieuwe functionaliteit willen en daarbij hulp nodig hebben, dan wel voor migraties van klanten of troubleshoot sessies. Daarnaast lopen er een aantal grote complexe trajecten waar we initiatief en oplossingsgerichtheid nodig hebben. Kunnen tekenen helpt (visio etc) , kunnen scripten helpt ook ( o.a. powershell). We delen alle kennis binnen het team, dus kennisoverdracht is belangrijk, changes gebeuren vaak met het 4 ogen principe en leren van je fouten zit in je basisvaardigheden. Je bent analytisch sterk en kunt je zaak verdedigen in een groep.We werken met Fortinet firewalls, HP switches en Citrix Netscalers Je kunt overal werken, thuis, op kantoor en in datacenters, maar we zien elkaar op woensdag en donderdag op kantoor.  Op vrijdag kunnen werken is een voorwaarde.  Verder ben je een:doorzetter, want jij weet als geen ander hoe ingewikkeld het soms kan zijn om alle puzzelstukjes op de juiste plek te krijgen;Senior - Je brengt collega’s op de hoogte van de ontwikkelingen;kunt meedraaien in SCRUM trajectenJe schrijft, denkt en ademt on-prem infra, LAN en WAN en krijgt daar enorm veel energie van.
    • amsterdam, noord-holland
    • Vast
    UWV is op zoek naar een Veranderkundig Business Security Officer (BSO)TaakomschrijvingFacilitair Bedrijf IV (FB IV), met ruim 110 medewerkers, richt zich op de verwerking en stroomlijning van fysieke en digitale informatiestromen. We koppelen documenten aan specifieke zaken om overzicht en context te bieden, en beheren de volledige levenscyclus van deze informatie-objecten.Onze dienstverlening zorgt ervoor dat het UWV op een gestructureerde manier kan omgaan met informatie. Dit helpt niet alleen bij het bieden van accurate dienstverlening aan onze klanten, maar zorgt er ook voor dat we voldoen aan alle wettelijke eisenrondom informatiebeheer. Door alles overzichtelijk en toegankelijk te houden, kunnen we medewerkers ondersteunen en klanten sneller en beter van dienst zijn.Voor het Security Teams zoeken wij een BSO met als veranderopdracht om het team en de informatie- en beveiligings- en privacy- werkzaamheden verder te professionaliseren. In de afgelopen jaren hebben de security werkzaamheden een goede plaats verkregen in de agile uitvoering van onze informatievoorzieningswerkzaamheden. Voor de verdere professionalisering zoeken wij een BSO die op inspirerende wijze mensen en organisatie meeneemt naar het volgende niveau.Verder verwachten we van deze kandidaat dat hij/zij gedurende inhuurperiode reguliere Business Security werkzaamheden uitvoert t.b.v. de FB IV en UWV organisatie. Dit omvat onder meer:Onafhankelijk adviseren van directie en management inzake IB&P thema’s.Toezien op de uitvoering van de AVG-gerelateerde processen die voortvloeien uit een wettelijke verplichting.Ondersteunen van de directie en management met interne en externe communicatie.Opstellen van jaarplannen en overige rapportages.ResultaatRealiseer dat binnen de gestelde tijdsperiode van maximaal 1 jaar de inrichting van de IBP afdeling een definitieve vorm heeft gekregen.
    UWV is op zoek naar een Veranderkundig Business Security Officer (BSO)TaakomschrijvingFacilitair Bedrijf IV (FB IV), met ruim 110 medewerkers, richt zich op de verwerking en stroomlijning van fysieke en digitale informatiestromen. We koppelen documenten aan specifieke zaken om overzicht en context te bieden, en beheren de volledige levenscyclus van deze informatie-objecten.Onze dienstverlening zorgt ervoor dat het UWV op een gestructureerde manier kan omgaan met informatie. Dit helpt niet alleen bij het bieden van accurate dienstverlening aan onze klanten, maar zorgt er ook voor dat we voldoen aan alle wettelijke eisenrondom informatiebeheer. Door alles overzichtelijk en toegankelijk te houden, kunnen we medewerkers ondersteunen en klanten sneller en beter van dienst zijn.Voor het Security Teams zoeken wij een BSO met als veranderopdracht om het team en de informatie- en beveiligings- en privacy- werkzaamheden verder te professionaliseren. In de afgelopen jaren hebben de security werkzaamheden een goede plaats verkregen in de agile uitvoering van onze informatievoorzieningswerkzaamheden. Voor de verdere professionalisering zoeken wij een BSO die op inspirerende wijze mensen en organisatie meeneemt naar het volgende niveau.Verder verwachten we van deze kandidaat dat hij/zij gedurende inhuurperiode reguliere Business Security werkzaamheden uitvoert t.b.v. de FB IV en UWV organisatie. Dit omvat onder meer:Onafhankelijk adviseren van directie en management inzake IB&P thema’s.Toezien op de uitvoering van de AVG-gerelateerde processen die voortvloeien uit een wettelijke verplichting.Ondersteunen van de directie en management met interne en externe communicatie.Opstellen van jaarplannen en overige rapportages.ResultaatRealiseer dat binnen de gestelde tijdsperiode van maximaal 1 jaar de inrichting van de IBP afdeling een definitieve vorm heeft gekregen.
    • amsterdam, noord-holland
    • Vast
    As an IT Engineer / OneTrust developer you will work within the Non-Financial Risk grid of ABN AMRO. Our applications support our compliance department with managing risks such as money laundering, terrorism financing, employee integrity and corruption. With the following results:You will be working in one of our DevOps teams within Non-Financial Risk our mission is to innovate and to create value for our customers, using state of the art technology and various cloud solutions. Part of the teams work conform scrum principles, other parts are working conform the DevOps principles. we embrace change and initiate opportunity. we are looking for a OneTrust developer:hands on experience with modules: Data mapping automation, Incident Management and Assessment Automationdevelop and maintain templates for these modules develop and maintain data uploads, connections, bulk importsunderstands application configuration, eg roles, user admininstration, SSO, managing organizations ADDITIONAL INFORMATIONAsap
    As an IT Engineer / OneTrust developer you will work within the Non-Financial Risk grid of ABN AMRO. Our applications support our compliance department with managing risks such as money laundering, terrorism financing, employee integrity and corruption. With the following results:You will be working in one of our DevOps teams within Non-Financial Risk our mission is to innovate and to create value for our customers, using state of the art technology and various cloud solutions. Part of the teams work conform scrum principles, other parts are working conform the DevOps principles. we embrace change and initiate opportunity. we are looking for a OneTrust developer:hands on experience with modules: Data mapping automation, Incident Management and Assessment Automationdevelop and maintain templates for these modules develop and maintain data uploads, connections, bulk importsunderstands application configuration, eg roles, user admininstration, SSO, managing organizations ADDITIONAL INFORMATIONAsap
    • groningen, groningen
    • Vast
    Je wordt lid van het datacenter interne infrastructuur team als platform engineer. Je ontwerpt, bouwt en beheert infrastructuur componenten (DNS, NTP, pipelines, etc. Je implementeert componenten van ondersteunende software tbv b.v. IAM en monitoring. Je werkt dagelijks samen met andere platformteams. Automatisering en virtualisatie, "infrastructure as code" is een belangrijk thema in de komende jaren, waarmee we een vernieuwingsslag van onze interne infrastructuur gaan maken. Je voelt je zeker thuis in een omgeving waarin wordt gewerkt met Linux, Ansible, Kubernetes en Git.Achtergrond opdrachtODC Noord levert een veelheid van datacenter diensten aan een groot aantal (rijks)overheidspartijen in Nederland. Deze diensten worden met verschillende technologiën geleverd als private cloud vanuit onze eigen datacenters en de publieke cloud. De diensten worden voortgebracht door (onder andere) verschillende (platform) teams en het netwerkteam. Onze platforms, datacenters en klanten zijn verbonden door complexe, hoogbeschikbare en veilige netwerken.
    Je wordt lid van het datacenter interne infrastructuur team als platform engineer. Je ontwerpt, bouwt en beheert infrastructuur componenten (DNS, NTP, pipelines, etc. Je implementeert componenten van ondersteunende software tbv b.v. IAM en monitoring. Je werkt dagelijks samen met andere platformteams. Automatisering en virtualisatie, "infrastructure as code" is een belangrijk thema in de komende jaren, waarmee we een vernieuwingsslag van onze interne infrastructuur gaan maken. Je voelt je zeker thuis in een omgeving waarin wordt gewerkt met Linux, Ansible, Kubernetes en Git.Achtergrond opdrachtODC Noord levert een veelheid van datacenter diensten aan een groot aantal (rijks)overheidspartijen in Nederland. Deze diensten worden met verschillende technologiën geleverd als private cloud vanuit onze eigen datacenters en de publieke cloud. De diensten worden voortgebracht door (onder andere) verschillende (platform) teams en het netwerkteam. Onze platforms, datacenters en klanten zijn verbonden door complexe, hoogbeschikbare en veilige netwerken.
    • hoevelaken, gelderland
    • Vast
    Als projectmanager in ons strategie- en projectmanagementteam (SPM) draag je bij aan de uitvoering van onze strategie door leiding te geven aan projecten in de Benelux Business Unit.Als projectmanager bevorder je continue verbetering en verandering. Je adviseert en informeert het management en andere belanghebbenden en bent verantwoordelijk voor de uitvoering van projecten. In deze functie balanceer je projectmanagement met bedrijfsadvies en stem je prioriteiten van je eigen business units (BU’s) af met andere BU’s binnen het (matrix) landschap van Wolters Kluwer.Belangrijkste verantwoordelijkheden:Definieer projectvoorstellen en businesscases - Samen met je belanghebbenden definieer je businesscases en vertaal je deze naar acties, rollen en verantwoordelijkheden, deliverables en deadlines.Lever projectresultaten op - Met het SPM-team stuur je actief aan op het behalen van projectresultaten, geef je statusupdates en realiseer je de beoogde resultaten.Communiceer en rapporteer - Je bent verantwoordelijk voor transparante en duidelijke projectcommunicatie naar alle belanghebbenden en het senior management, zodat ze de juiste beslissingen kunnen nemen of noodzakelijke acties kunnen ondernemen.Faciliteer en los problemen op - Je treedt op als facilitator, leidt discussies, zoekt kansen en oplossingen, beperkt risico's en verwijdert obstakels voor je team.Draag bij aan de volwassenheid van projectmanagement in de Benelux Business Unit - Je draagt bij aan de ontwikkeling en positionering van het SPM-team door kennis te delen, principes voor projectmanagement te introduceren en te bewaken. Je blijft op de hoogte van de beste praktijken in de industrie en projectmethodologieën.
    Als projectmanager in ons strategie- en projectmanagementteam (SPM) draag je bij aan de uitvoering van onze strategie door leiding te geven aan projecten in de Benelux Business Unit.Als projectmanager bevorder je continue verbetering en verandering. Je adviseert en informeert het management en andere belanghebbenden en bent verantwoordelijk voor de uitvoering van projecten. In deze functie balanceer je projectmanagement met bedrijfsadvies en stem je prioriteiten van je eigen business units (BU’s) af met andere BU’s binnen het (matrix) landschap van Wolters Kluwer.Belangrijkste verantwoordelijkheden:Definieer projectvoorstellen en businesscases - Samen met je belanghebbenden definieer je businesscases en vertaal je deze naar acties, rollen en verantwoordelijkheden, deliverables en deadlines.Lever projectresultaten op - Met het SPM-team stuur je actief aan op het behalen van projectresultaten, geef je statusupdates en realiseer je de beoogde resultaten.Communiceer en rapporteer - Je bent verantwoordelijk voor transparante en duidelijke projectcommunicatie naar alle belanghebbenden en het senior management, zodat ze de juiste beslissingen kunnen nemen of noodzakelijke acties kunnen ondernemen.Faciliteer en los problemen op - Je treedt op als facilitator, leidt discussies, zoekt kansen en oplossingen, beperkt risico's en verwijdert obstakels voor je team.Draag bij aan de volwassenheid van projectmanagement in de Benelux Business Unit - Je draagt bij aan de ontwikkeling en positionering van het SPM-team door kennis te delen, principes voor projectmanagement te introduceren en te bewaken. Je blijft op de hoogte van de beste praktijken in de industrie en projectmethodologieën.
    • amsterdam, noord-holland
    • Vast
    Are you a skilled Data Engineer looking to make an impact in the world of data integration and innovation? We invite you to join the Data Exchange Team (DEX) within the DSH project, where you'll play a pivotal role in integrating Data Space components with our cutting-edge platform. DSH is a Kafka-based managed platform that enables efficient, secure, and scalable data sharing among multiple parties. Our vision is to lead the Data Spaces Ecosystems and revolutionize Data Exchange. The platform is cloud-agnostic, with various instances already operational on AWS and Azure. As a Data Engineer in the DEX team, you will: - Develop and maintain robust, scalable, and secure data solutions that facilitate seamless data exchange within the Data Spaces Ecosystem. - Work with a dynamic team using agile methodologies to deliver value at scale with tomorrow’s technologies. - Collaborate closely with IT and business innovation departments to ensure the effective integration of Data Space components into the DSH platform. - Engage in continuous communication with stakeholders to align on project goals and deliverables.
    Are you a skilled Data Engineer looking to make an impact in the world of data integration and innovation? We invite you to join the Data Exchange Team (DEX) within the DSH project, where you'll play a pivotal role in integrating Data Space components with our cutting-edge platform. DSH is a Kafka-based managed platform that enables efficient, secure, and scalable data sharing among multiple parties. Our vision is to lead the Data Spaces Ecosystems and revolutionize Data Exchange. The platform is cloud-agnostic, with various instances already operational on AWS and Azure. As a Data Engineer in the DEX team, you will: - Develop and maintain robust, scalable, and secure data solutions that facilitate seamless data exchange within the Data Spaces Ecosystem. - Work with a dynamic team using agile methodologies to deliver value at scale with tomorrow’s technologies. - Collaborate closely with IT and business innovation departments to ensure the effective integration of Data Space components into the DSH platform. - Engage in continuous communication with stakeholders to align on project goals and deliverables.
    • utrecht, utrecht
    • Vast
    Wij zoeken een transformatie consultant met ervaring & specialisme in het inrichten van organisaties op basis van (klantgerichte) waardestromen, zoals past bij de methodiek van SAFe. Als consultant kun je op een gestructureerde en proactieve wijze de transformatie van de IV voortbrenging kan faciliteren en leiden, waarbij de focus ligt op het inrichten van de ketens van de Belastingdienst op basis van klantgerichte waardestromen (het ketenontwerp). De ketens van de Belastingdienst (15 in totaal) gaan het komende half jaar aan de slag met het ketenontwerp, waarbij er in een team van consultants gewerkt wordt aan een grotendeels gezamenlijke uitrol van de aanpak die al gemaakt. Door middel van grote, organisatiebrede workshops en kleinere ketenspecifieke werksessies help je de keten om het ontwerp neer te zetten door middel van jouw kennis & kunde op dit onderwerpen. Hierbij lever je in hoog tempo de resultaten op en schakel je snel om de aanpak op basis van de learnings om te zetten. In het het traject werk je samen met het transformatie team en mensen it de ketens.Binnen de agile transformatie van de IV-Voortbrenging van de Belastingdienst (SAFe Agile) zijn we onder andere bezig met het het ontwerpen van organisatie-onderdelen (het ketenontwerp), gericht zijn op klantwaarde. In het ontwerpen van de organisatie-onderdelen definiëren we o.a. de waardestromen in de ketens en vertalen deze door naar een klantgerichte trein- en teamindeling. Wij zijn op zoek naar een consultant die een klantgerichte mindset heeft, kennis heeft heeft van organisatie-ontwerp op basis van waardestromen en ruime ervaring heeft in grote trajecten waarin er op hoog tempo gewerkt wordt aan workshops en de oplevering van de resultaten. De rol die wij zoeken is iemand die kennis en ervaring heeft met grote SAFe transformaties en veranderprojecten en deze tot een succes heeft weten te brengen in vorige projecten (samen met een team). Hierin is het belangrijk dat je organisaties snel doorgrondt, het grotere doel altijd voor ogen weet te houden en proactief kansen ziet waarmee de organisatie de transformatie kan versnellen en daarmee resultaten kan boeken. Ook ben je een goede gesprekspartner voor directeuren en management en weet hen op de juiste manier mee te nemen in de verandering. Een hands-on mentaliteit is hierbij essentieel, omdat je continu bezig bent met het ontwikkelen van presentaties, producten, workshops en memo’s die de organisatie ondersteunt, passend bij de doelgroep.Achtergrond:De Belastingdienst heeft op basis van een paar belangrijke rapporten (KPMG over portfoliomanagement en EY over IV Voortbrenging) een IV Verbetertraject uitgevoerd, dat nu zijn beslag krijgt in de dagelijkse realisatie zoals die wordt uitgevoerd binnen de ketens van de dienst. Daarin werken multidisciplinaire teams (van medewerkers van Business en IV) nauw samen om de Belastingdienst voor aanpassingen in de Informatie voorziening wendbaarder, voorspelbaarder en klantgerichter te maken. Sinds de start van dit jaar (2023) werken we op een integrale manier (business, IV en portfolio) samen om de transformatie van de IV-voortbrenging te realiseren. Hierin ondersteunen wij de organisatie naar een klantgerichter, wendbare en voorspelbare organisatie, waarin we het framework Scaled Agile Framework (SAFe) als uitgangspunt nemen voor de nieuwe manier van werken. Het transformatie team rapporteert aan het senior management van de Belastingdienst.
    Wij zoeken een transformatie consultant met ervaring & specialisme in het inrichten van organisaties op basis van (klantgerichte) waardestromen, zoals past bij de methodiek van SAFe. Als consultant kun je op een gestructureerde en proactieve wijze de transformatie van de IV voortbrenging kan faciliteren en leiden, waarbij de focus ligt op het inrichten van de ketens van de Belastingdienst op basis van klantgerichte waardestromen (het ketenontwerp). De ketens van de Belastingdienst (15 in totaal) gaan het komende half jaar aan de slag met het ketenontwerp, waarbij er in een team van consultants gewerkt wordt aan een grotendeels gezamenlijke uitrol van de aanpak die al gemaakt. Door middel van grote, organisatiebrede workshops en kleinere ketenspecifieke werksessies help je de keten om het ontwerp neer te zetten door middel van jouw kennis & kunde op dit onderwerpen. Hierbij lever je in hoog tempo de resultaten op en schakel je snel om de aanpak op basis van de learnings om te zetten. In het het traject werk je samen met het transformatie team en mensen it de ketens.Binnen de agile transformatie van de IV-Voortbrenging van de Belastingdienst (SAFe Agile) zijn we onder andere bezig met het het ontwerpen van organisatie-onderdelen (het ketenontwerp), gericht zijn op klantwaarde. In het ontwerpen van de organisatie-onderdelen definiëren we o.a. de waardestromen in de ketens en vertalen deze door naar een klantgerichte trein- en teamindeling. Wij zijn op zoek naar een consultant die een klantgerichte mindset heeft, kennis heeft heeft van organisatie-ontwerp op basis van waardestromen en ruime ervaring heeft in grote trajecten waarin er op hoog tempo gewerkt wordt aan workshops en de oplevering van de resultaten. De rol die wij zoeken is iemand die kennis en ervaring heeft met grote SAFe transformaties en veranderprojecten en deze tot een succes heeft weten te brengen in vorige projecten (samen met een team). Hierin is het belangrijk dat je organisaties snel doorgrondt, het grotere doel altijd voor ogen weet te houden en proactief kansen ziet waarmee de organisatie de transformatie kan versnellen en daarmee resultaten kan boeken. Ook ben je een goede gesprekspartner voor directeuren en management en weet hen op de juiste manier mee te nemen in de verandering. Een hands-on mentaliteit is hierbij essentieel, omdat je continu bezig bent met het ontwikkelen van presentaties, producten, workshops en memo’s die de organisatie ondersteunt, passend bij de doelgroep.Achtergrond:De Belastingdienst heeft op basis van een paar belangrijke rapporten (KPMG over portfoliomanagement en EY over IV Voortbrenging) een IV Verbetertraject uitgevoerd, dat nu zijn beslag krijgt in de dagelijkse realisatie zoals die wordt uitgevoerd binnen de ketens van de dienst. Daarin werken multidisciplinaire teams (van medewerkers van Business en IV) nauw samen om de Belastingdienst voor aanpassingen in de Informatie voorziening wendbaarder, voorspelbaarder en klantgerichter te maken. Sinds de start van dit jaar (2023) werken we op een integrale manier (business, IV en portfolio) samen om de transformatie van de IV-voortbrenging te realiseren. Hierin ondersteunen wij de organisatie naar een klantgerichter, wendbare en voorspelbare organisatie, waarin we het framework Scaled Agile Framework (SAFe) als uitgangspunt nemen voor de nieuwe manier van werken. Het transformatie team rapporteert aan het senior management van de Belastingdienst.
    • apeldoorn, gelderland
    • Vast
    De voortbrenging van de Douane applicaties is georganiseerd in drie procesketens. Binnen IV Douane ijn we op zoek naar een Medior of Senior Java Ontwikkelaar voor de keten Toezicht Goederen & Risicomanagement (TG&R). De keten TG&R is verantwoordelijk voor het ontwikkelen, beheren en beschikbaar stellen van IV-voorzieningen voor de procesgebieden "Binnenbrengen, Uitgaan & Provianderen", "Fysiek Toezicht" en "Risico & Intelligence". De ontwikkeling van nieuwe applicaties en het verbeteren of uitbreiden van bestaande applicaties vindt kort-cyclisch plaats m.b.v. Agile-ontwikkelmethoden. Het multidisciplinair team 'Venus', waar jij als Medior of Senior Java Ontwikkelaar onderdeel van uit gaat maken, houdt zich bezig met de geautomatiseerde ondersteuning van Binnenbrengen, Uitgaan & Provianderen. We zijn voor team Venus op zoek naar een Java ontwikkelaar voor het doorontwikkelen van de bestaande applicatie. We zoeken daarbij naar een front-en backend ontwikkelaar. De werkzaamheden zullen vooral uit bouwen bestaan maar ook zaken als ontwerp en test zullen binnen het team opgepakt moeten worden als de situatie daarom vraagt (bereidheid tot T-shape model). Het werk zelf wordt door het team in overleg met de productowner en businessowner bepaald, vastgesteld per PI en in 6 sprints van 2 weken elk uitgevoerd.Team Venus draait mee in een pilot om over te gaan op openShift.Specifieke vakkennis:- ruime kennis en ervaring met Java en JEE (minimaal 4 jaar)- kennis en ervaring met Unit testing en codekwaliteit- kennis van Webservices (xsd’s / wsdl’s)- kennis van Restservices (jax-rs api)- kennis van Kubernetes (openshift)- ervaring met WebSphere Application Server 9- ervaring met DB2 op Mainframe- ervaring met JMeterNaast de vanzelfsprekende brede vakkennis die van de ontwikkelaar gevraagd wordt wordt ook gevraagd:- affiniteit voor testen (als team zijn we verantwoordelijk voor de kwaliteit)- kennis van SCRUM en ervaring met SCRUM-projecten- kennis en ervaring met SAFe is een pré- persoonlijke vaardigheden: goede communicatieve vaardigheden, gericht op samenwerking (“teamplayer”), flexibele instelling, drive en doorzettingsvermogenAchtergrond:De ontwikkeling van nieuwe applicaties en het verbeteren of uitbreiden van bestaande applicaties in de keten TG&R vindt kort-cyclisch plaats m.b.v. Agile-ontwikkelmethoden. Binnen de keten zijn 6 multidisciplinaire teams werkzaam. Teams bestaan uit een mix (multidisciplinair) van ontwikkelaars, aangevuld met een scrummaster en productowner. Team Venus bestaat op dit moment uit 2 developers, 1 ontwerper/tester en 1 dedicated tester.Algemene taken van een teamlid binnen een MultiDisciplinair-team zijn:- Je draagt bij aan het verfijnen van backlog items- Je draagt bij aan het plannen van iteraties- Je draagt bij aan het meten en verbeteren van de uitgevoerde werkzaamheden- Je neemt actief deel aan de benodigde scrum sessies en events- Je werkt samen met andere multidisciplinaire teams om te zorgen dat de keten altijd blijft werken- Je ondersteunt en vervangt daar waar nodig collega's binnen het multidisciplinaire team.
    De voortbrenging van de Douane applicaties is georganiseerd in drie procesketens. Binnen IV Douane ijn we op zoek naar een Medior of Senior Java Ontwikkelaar voor de keten Toezicht Goederen & Risicomanagement (TG&R). De keten TG&R is verantwoordelijk voor het ontwikkelen, beheren en beschikbaar stellen van IV-voorzieningen voor de procesgebieden "Binnenbrengen, Uitgaan & Provianderen", "Fysiek Toezicht" en "Risico & Intelligence". De ontwikkeling van nieuwe applicaties en het verbeteren of uitbreiden van bestaande applicaties vindt kort-cyclisch plaats m.b.v. Agile-ontwikkelmethoden. Het multidisciplinair team 'Venus', waar jij als Medior of Senior Java Ontwikkelaar onderdeel van uit gaat maken, houdt zich bezig met de geautomatiseerde ondersteuning van Binnenbrengen, Uitgaan & Provianderen. We zijn voor team Venus op zoek naar een Java ontwikkelaar voor het doorontwikkelen van de bestaande applicatie. We zoeken daarbij naar een front-en backend ontwikkelaar. De werkzaamheden zullen vooral uit bouwen bestaan maar ook zaken als ontwerp en test zullen binnen het team opgepakt moeten worden als de situatie daarom vraagt (bereidheid tot T-shape model). Het werk zelf wordt door het team in overleg met de productowner en businessowner bepaald, vastgesteld per PI en in 6 sprints van 2 weken elk uitgevoerd.Team Venus draait mee in een pilot om over te gaan op openShift.Specifieke vakkennis:- ruime kennis en ervaring met Java en JEE (minimaal 4 jaar)- kennis en ervaring met Unit testing en codekwaliteit- kennis van Webservices (xsd’s / wsdl’s)- kennis van Restservices (jax-rs api)- kennis van Kubernetes (openshift)- ervaring met WebSphere Application Server 9- ervaring met DB2 op Mainframe- ervaring met JMeterNaast de vanzelfsprekende brede vakkennis die van de ontwikkelaar gevraagd wordt wordt ook gevraagd:- affiniteit voor testen (als team zijn we verantwoordelijk voor de kwaliteit)- kennis van SCRUM en ervaring met SCRUM-projecten- kennis en ervaring met SAFe is een pré- persoonlijke vaardigheden: goede communicatieve vaardigheden, gericht op samenwerking (“teamplayer”), flexibele instelling, drive en doorzettingsvermogenAchtergrond:De ontwikkeling van nieuwe applicaties en het verbeteren of uitbreiden van bestaande applicaties in de keten TG&R vindt kort-cyclisch plaats m.b.v. Agile-ontwikkelmethoden. Binnen de keten zijn 6 multidisciplinaire teams werkzaam. Teams bestaan uit een mix (multidisciplinair) van ontwikkelaars, aangevuld met een scrummaster en productowner. Team Venus bestaat op dit moment uit 2 developers, 1 ontwerper/tester en 1 dedicated tester.Algemene taken van een teamlid binnen een MultiDisciplinair-team zijn:- Je draagt bij aan het verfijnen van backlog items- Je draagt bij aan het plannen van iteraties- Je draagt bij aan het meten en verbeteren van de uitgevoerde werkzaamheden- Je neemt actief deel aan de benodigde scrum sessies en events- Je werkt samen met andere multidisciplinaire teams om te zorgen dat de keten altijd blijft werken- Je ondersteunt en vervangt daar waar nodig collega's binnen het multidisciplinaire team.
    • veghel, noord-brabant
    • Vast
    Job DescriptionAs Test & Deployment Change Coordinator you will work within our Global service Desk organization reporting to the Test & Deployment Manager. You will work together with your experienced colleagues coordinating the various change activities across multiple sites ensuringcorrect process and procedures are followed and changes are accurately recorded, scheduled, controlled and communicated.Service for warehouse department: Work for existing customers who are already live with existing warehouse systems. This department handles updates (including software) that are scheduled or indicated as x times a year, are tested at Veghel and then tested and implemented on site.This person is the project leader for the entire process and coordinates everything.From the time of request ( x times a year + this type of updates), to confirmation (scheduling resource allocation), to testing and execution:All this together you will coordinate. You also work a lot with other departments within Vanderlande and have a proactive attitude. The team currently handles around 30 plus customers.There are now two coordinators, but the team needs expansion.Key responsibilities Your main duties include but are not limited to.Coordinate Test and Deployment activities for customers as scoped in service contract and development environments Create, plan and manage release calendars and schedules for site deploymentsCreation deployment documentation for production deploymentsManaging and Aligning test schedule, deployment preparation with Service Test & Deployment teamManage the execution of deployments in production environments together with Service Test & Deployment teamDelegation of Jira tickets received from site and internal engineersEnsure the planning is met, highlight potential delays and implement mitigation actionsCoordination with stakeholders about all relative Test & Deployment activitiesCoordination of escalations during deployments to siteMaking deployment Go/No-go decision based on testing resultsFacilitate Change Advisory Board (CAB) meetingsPost-Implementation review after every change deployment to ensure continuous improvement and continuous delivery (CI/CD) Contributing to the continual improvement of all processes and identifying areas for improvementDocument and maintain process and procedures documentation of all processes Coordinating with product development for assessing the risks on process level and then communicate the change and release activities and impact to relevant stakeholders (ITSDM, Site based team, T&D team, management, service desk, etc,.)Ensuring the end to end change processes for all planned releases are adhered for Production environments
    Job DescriptionAs Test & Deployment Change Coordinator you will work within our Global service Desk organization reporting to the Test & Deployment Manager. You will work together with your experienced colleagues coordinating the various change activities across multiple sites ensuringcorrect process and procedures are followed and changes are accurately recorded, scheduled, controlled and communicated.Service for warehouse department: Work for existing customers who are already live with existing warehouse systems. This department handles updates (including software) that are scheduled or indicated as x times a year, are tested at Veghel and then tested and implemented on site.This person is the project leader for the entire process and coordinates everything.From the time of request ( x times a year + this type of updates), to confirmation (scheduling resource allocation), to testing and execution:All this together you will coordinate. You also work a lot with other departments within Vanderlande and have a proactive attitude. The team currently handles around 30 plus customers.There are now two coordinators, but the team needs expansion.Key responsibilities Your main duties include but are not limited to.Coordinate Test and Deployment activities for customers as scoped in service contract and development environments Create, plan and manage release calendars and schedules for site deploymentsCreation deployment documentation for production deploymentsManaging and Aligning test schedule, deployment preparation with Service Test & Deployment teamManage the execution of deployments in production environments together with Service Test & Deployment teamDelegation of Jira tickets received from site and internal engineersEnsure the planning is met, highlight potential delays and implement mitigation actionsCoordination with stakeholders about all relative Test & Deployment activitiesCoordination of escalations during deployments to siteMaking deployment Go/No-go decision based on testing resultsFacilitate Change Advisory Board (CAB) meetingsPost-Implementation review after every change deployment to ensure continuous improvement and continuous delivery (CI/CD) Contributing to the continual improvement of all processes and identifying areas for improvementDocument and maintain process and procedures documentation of all processes Coordinating with product development for assessing the risks on process level and then communicate the change and release activities and impact to relevant stakeholders (ITSDM, Site based team, T&D team, management, service desk, etc,.)Ensuring the end to end change processes for all planned releases are adhered for Production environments
    • assen, drenthe
    • Vast
    Wij zoeken een gedreven professional die de volledige digitale workflow van steller tot raadsbesluit kan implementeren. Sluit je aan bij ons team en speel een cruciale rol in de modernisering van onze gemeentelijke processen. Jouw uitdaging:Fase 1:De digitale overdracht van portefeuillehoudersoverleggen naar de college agenda;De digitale overdracht tussen het college en de raad;Digitale ondertekening van genomen raadsbesluiten;Het implementeren van een automatische archiefkoppeling van iBabs aan het zaaksysteem;Het creëren van draagvlak en kennis binnen de gemeente Assen om volgens de nieuwe volledig digitale werkwijze te werken. Fase 2:Verdere optimalisatie van het iBabs-proces, zoals het digitaal verwerken van amendementen en moties;Het via iBabs uitzetten van technische en schriftelijke vragen.Achtergrond:Een aantal jaar geleden is het werkproces bestuurlijke stukken uitgewerkt. De rollen van team bestuurlijke besluitvorming (BBV) en de griffie zijn duidelijk geschetst, maar op belangrijke onderdelen is dit nog niet volledig naar een digitale werkwijze vertaald. Zo worden bestuurlijke stukken in de huidige werkwijze per vergadering handmatig overgezet van een netwerkschijf naar iBabs en omgekeerd. Ook de overdracht tussen BBV en de griffie vindt op die manier plaats. De koppeling aan het zaaksysteem is handmatig en niet vanzelfsprekend. Ondertekening van genomen besluiten gebeurt bij BBV door het inplakken van een gescande handtekening en bij de griffie op papieren versies. Op sommige onderdelen is iBabs wel ingericht op digitaal werken, maar dat is nauwelijks geïmplementeerd. We willen deze inefficiënties aanpakken door een volledige digitalisering van onze processen. Het is een uitdrukkelijke wens ook dit proces te digitaliseren middels een automatische koppeling.
    Wij zoeken een gedreven professional die de volledige digitale workflow van steller tot raadsbesluit kan implementeren. Sluit je aan bij ons team en speel een cruciale rol in de modernisering van onze gemeentelijke processen. Jouw uitdaging:Fase 1:De digitale overdracht van portefeuillehoudersoverleggen naar de college agenda;De digitale overdracht tussen het college en de raad;Digitale ondertekening van genomen raadsbesluiten;Het implementeren van een automatische archiefkoppeling van iBabs aan het zaaksysteem;Het creëren van draagvlak en kennis binnen de gemeente Assen om volgens de nieuwe volledig digitale werkwijze te werken. Fase 2:Verdere optimalisatie van het iBabs-proces, zoals het digitaal verwerken van amendementen en moties;Het via iBabs uitzetten van technische en schriftelijke vragen.Achtergrond:Een aantal jaar geleden is het werkproces bestuurlijke stukken uitgewerkt. De rollen van team bestuurlijke besluitvorming (BBV) en de griffie zijn duidelijk geschetst, maar op belangrijke onderdelen is dit nog niet volledig naar een digitale werkwijze vertaald. Zo worden bestuurlijke stukken in de huidige werkwijze per vergadering handmatig overgezet van een netwerkschijf naar iBabs en omgekeerd. Ook de overdracht tussen BBV en de griffie vindt op die manier plaats. De koppeling aan het zaaksysteem is handmatig en niet vanzelfsprekend. Ondertekening van genomen besluiten gebeurt bij BBV door het inplakken van een gescande handtekening en bij de griffie op papieren versies. Op sommige onderdelen is iBabs wel ingericht op digitaal werken, maar dat is nauwelijks geïmplementeerd. We willen deze inefficiënties aanpakken door een volledige digitalisering van onze processen. Het is een uitdrukkelijke wens ook dit proces te digitaliseren middels een automatische koppeling.
    • arnhem, gelderland
    • Vast
    Jij gaat dat doen bij het bedrijfsonderdeel Alliander, Technical Platforms!Binnen de afdeling heerst een cultuur van innovatie, samenwerking en duurzaamheid. Deze afdeling is cruciaal in het ontwikkelen en beheren van het Grid as a Service (GaaS) systeem, waarbij het doel is om het elektriciteitsnet efficiënter te maken en klaar te stomen voor toekomstige uitdagingen. De teamleden worden aangemoedigd om proactief en innovatief te denken en om oplossingen te bieden die niet alleen technisch uitvoerbaar zijn, maar ook bijdragen aan een duurzamere toekomst.Je speelt een cruciale rol in het tijdig identificeren en voorkomen van potentiële incidenten en verstoringen in het netwerk, waardoor de betrouwbaarheid en performance van de energievoorziening gewaarborgd blijven. Dit bereik je door het implementeren en optimaliseren van geavanceerde monitoring tools en technieken, en door nauw samen te werken met DevOps teams om de systemen continu te verbeteren en aan te passen aan nieuwe technologische ontwikkelingen.Het energienet van de toekomst maken we voor iedereen, mét iedereen. En als Observability Engineer werk jij hieraan mee! Zo ben jij bezig met het:Configureren van monitoring tools zoals ElasticSearch en Camunda om optimale performance te waarborgen;Automatiseren van operationeel beheer, zoals infrastructure as code, voor efficiëntie;Inrichten van alerting systemen om verstoringen direct aan te pakken;Adviseren over de inzet van nieuwe technologieën en updates om het observability platform te verbeteren;Ondersteunen van DevOps teams door hun vragen te beantwoorden en kennissessies te organiseren.
    Jij gaat dat doen bij het bedrijfsonderdeel Alliander, Technical Platforms!Binnen de afdeling heerst een cultuur van innovatie, samenwerking en duurzaamheid. Deze afdeling is cruciaal in het ontwikkelen en beheren van het Grid as a Service (GaaS) systeem, waarbij het doel is om het elektriciteitsnet efficiënter te maken en klaar te stomen voor toekomstige uitdagingen. De teamleden worden aangemoedigd om proactief en innovatief te denken en om oplossingen te bieden die niet alleen technisch uitvoerbaar zijn, maar ook bijdragen aan een duurzamere toekomst.Je speelt een cruciale rol in het tijdig identificeren en voorkomen van potentiële incidenten en verstoringen in het netwerk, waardoor de betrouwbaarheid en performance van de energievoorziening gewaarborgd blijven. Dit bereik je door het implementeren en optimaliseren van geavanceerde monitoring tools en technieken, en door nauw samen te werken met DevOps teams om de systemen continu te verbeteren en aan te passen aan nieuwe technologische ontwikkelingen.Het energienet van de toekomst maken we voor iedereen, mét iedereen. En als Observability Engineer werk jij hieraan mee! Zo ben jij bezig met het:Configureren van monitoring tools zoals ElasticSearch en Camunda om optimale performance te waarborgen;Automatiseren van operationeel beheer, zoals infrastructure as code, voor efficiëntie;Inrichten van alerting systemen om verstoringen direct aan te pakken;Adviseren over de inzet van nieuwe technologieën en updates om het observability platform te verbeteren;Ondersteunen van DevOps teams door hun vragen te beantwoorden en kennissessies te organiseren.
    • breda, noord-brabant
    • Vast
    Als Accountmanager bij Blue-Mountain staan de klant en hun kernwaarden centraal. Je belangrijkste doel is het opbouwen van nieuwe klantrelaties en onderhouden van bestaande relaties, met een nadruk op new business. Je bent goed in het maken van klantafspraken, het opstellen van offertes en contracten.Je krijgt energie van klantgesprekken, waarin je hen meeneemt in datagedreven werken en laat zien hoe BM hen helpt hun doelen te bereiken. Je weet de juiste voorbeelden te delen, beelden te schetsen en de juiste toon te raken, ongeacht of je praat met bestuurders, managers of techneuten.In samenwerking met Marketing stel je het jaarplan voor Sales op en ben je verantwoordelijk voor het behalen van de daarin gestelde doelen. Je houdt alles bij in het interne CRM-systeem, inclusief de administratie van sales- en klantafspraken.Jouw team bij Blue-MountainTer uitbreiding van het team zijn wij op zoek naar een Accountmanager voor Blue Mountain. Je werkt samen met de Senior Accountmanager, Manager Marketing, BI-consultants, (Lead) Consultants, Projectleider en een Strategische Consultant. Naast je klantverantwoordelijkheid, krijg je de kans om bij te dragen aan de verdere professionalisering van onze organisatie. Ze bieden je ruimte en budget voor zowel vakinhoudelijke als persoonlijke ontwikkeling. Het is belangrijk dat je geniet van je rol, bijdraagt aan projecten en actief inspireert en geïnspireerd wordt.
    Als Accountmanager bij Blue-Mountain staan de klant en hun kernwaarden centraal. Je belangrijkste doel is het opbouwen van nieuwe klantrelaties en onderhouden van bestaande relaties, met een nadruk op new business. Je bent goed in het maken van klantafspraken, het opstellen van offertes en contracten.Je krijgt energie van klantgesprekken, waarin je hen meeneemt in datagedreven werken en laat zien hoe BM hen helpt hun doelen te bereiken. Je weet de juiste voorbeelden te delen, beelden te schetsen en de juiste toon te raken, ongeacht of je praat met bestuurders, managers of techneuten.In samenwerking met Marketing stel je het jaarplan voor Sales op en ben je verantwoordelijk voor het behalen van de daarin gestelde doelen. Je houdt alles bij in het interne CRM-systeem, inclusief de administratie van sales- en klantafspraken.Jouw team bij Blue-MountainTer uitbreiding van het team zijn wij op zoek naar een Accountmanager voor Blue Mountain. Je werkt samen met de Senior Accountmanager, Manager Marketing, BI-consultants, (Lead) Consultants, Projectleider en een Strategische Consultant. Naast je klantverantwoordelijkheid, krijg je de kans om bij te dragen aan de verdere professionalisering van onze organisatie. Ze bieden je ruimte en budget voor zowel vakinhoudelijke als persoonlijke ontwikkeling. Het is belangrijk dat je geniet van je rol, bijdraagt aan projecten en actief inspireert en geïnspireerd wordt.
    • apeldoorn, gelderland
    • Vast
    Kom jij als solutionarchitect de afdeling IV/GV/Gegevens versterken bij het waarmaken van onze ambitie om gegevens centraal beschikbaar te krijgen, tehouden en veilig beschikbaar te stellen aan de relevante partijen binnen en buiten de Belastingdienst ? Grip op gegevens is immers de continuïteit van morgen. Je draagt dan ook direct bij aan de doelstellingen van de Belastingdienst én aan een financieel gezond Nederland.Binnen Gegevens wordt Agile Safe gehanteerd als voortbrengingsproces. De solutionarchitect maakt deel uit van het voorbereidingsteam (programteam) en is daarmee een belangrijke schakel tussen het portfolioteam en de ontwikkelteams binnen de Agile Release Train (ART) Klantgegevens van de afdeling Gegevens. De solutionarchitect ontwikkelt en onderhoudt solution architecturen voor de ART op basis van door het portolioteam opgestelde en goedgekeurde epics. De solutionarchitectuur bevat de benodigde architecturele kaders voor de uit te werken features, en de veranderingen op business- en applicatieniveau. De solutionarchitect is breed inzetbaar, en kan verder betrokken worden bij refinement van epics, features en userstories en is regelmatig in gesprek met het portfolioteam, stakeholders van raakvlak domeinen, de business en de ontwikkelteams. Hij/zij is daarmee een teamspeler.In het bijzonder wordt van de solutionarchitect aandacht verwacht voor het mede vormgeven van een transitie-architectuur richting de vernieuwing van de persoonsadministratie. De solutionarchitect zorgt samen met de andere architecten voor verdere uitwerking van de business- en IT-architectuur, daarbij rekening houdend met de mogelijkheden en onmogelijkheden van de techniek. Hij/zij baseert zich hierbij ook nadrukkelijk op de inzichten die bij de uitwerking ontstaan. Als kader geldt de concernarchitectuur en de domeinarchitectuur. De solutionarchitect heeft een duidelijke visie en weet deze helder te beschrijven en over te dragen. Hij/zij realiseert en is actief betrokken bij ontwikkel- en transitietrajecten en innovaties. Geeft gevraagd en ongevraagd advies. Draagt actief bij aan de domeinarchitectuur en de architectural runway en onze producten. Ervaring op het gebied van data management (i.e.kennis van hoe om te gaan met datalogistiek, borgen van data kwaliteit en beheer ervan) is een pré.Achtergrond: Je wordt ingezet bij het onderdeel IV dat staat voor de ICT en informatievoorziening van de gehele Belastingdienst en als doel heeft de dienst optimaal te ondersteunen. IV /Generieke Voorziening/ Gegevens is verantwoordelijk voor de informatie voorziening van de uitvoeringsorganisatie CAP/Gegevens t.b.v. het inwinnen, in beheer nemen, beschikbaar stellen, bewaken van de kwaliteit van gegevens en aansluitingen op het stelsel van Basis Registraties. Specifiek zullen de werkzaamheden worden uitgevoerd binnen de context van het sub-domein klantgegevens. Dit domein is binnen de Belastingdienst verantwoordelijk voor het inwinnen, administreren, beheren en verstrekken van gegevens over personen & adressen en uit akten. Hiermee is het een centrale dienstverlener die haar gegevensdiensten aanbied aan alle domeinen en directies binnen de Belastingdienst.
    Kom jij als solutionarchitect de afdeling IV/GV/Gegevens versterken bij het waarmaken van onze ambitie om gegevens centraal beschikbaar te krijgen, tehouden en veilig beschikbaar te stellen aan de relevante partijen binnen en buiten de Belastingdienst ? Grip op gegevens is immers de continuïteit van morgen. Je draagt dan ook direct bij aan de doelstellingen van de Belastingdienst én aan een financieel gezond Nederland.Binnen Gegevens wordt Agile Safe gehanteerd als voortbrengingsproces. De solutionarchitect maakt deel uit van het voorbereidingsteam (programteam) en is daarmee een belangrijke schakel tussen het portfolioteam en de ontwikkelteams binnen de Agile Release Train (ART) Klantgegevens van de afdeling Gegevens. De solutionarchitect ontwikkelt en onderhoudt solution architecturen voor de ART op basis van door het portolioteam opgestelde en goedgekeurde epics. De solutionarchitectuur bevat de benodigde architecturele kaders voor de uit te werken features, en de veranderingen op business- en applicatieniveau. De solutionarchitect is breed inzetbaar, en kan verder betrokken worden bij refinement van epics, features en userstories en is regelmatig in gesprek met het portfolioteam, stakeholders van raakvlak domeinen, de business en de ontwikkelteams. Hij/zij is daarmee een teamspeler.In het bijzonder wordt van de solutionarchitect aandacht verwacht voor het mede vormgeven van een transitie-architectuur richting de vernieuwing van de persoonsadministratie. De solutionarchitect zorgt samen met de andere architecten voor verdere uitwerking van de business- en IT-architectuur, daarbij rekening houdend met de mogelijkheden en onmogelijkheden van de techniek. Hij/zij baseert zich hierbij ook nadrukkelijk op de inzichten die bij de uitwerking ontstaan. Als kader geldt de concernarchitectuur en de domeinarchitectuur. De solutionarchitect heeft een duidelijke visie en weet deze helder te beschrijven en over te dragen. Hij/zij realiseert en is actief betrokken bij ontwikkel- en transitietrajecten en innovaties. Geeft gevraagd en ongevraagd advies. Draagt actief bij aan de domeinarchitectuur en de architectural runway en onze producten. Ervaring op het gebied van data management (i.e.kennis van hoe om te gaan met datalogistiek, borgen van data kwaliteit en beheer ervan) is een pré.Achtergrond: Je wordt ingezet bij het onderdeel IV dat staat voor de ICT en informatievoorziening van de gehele Belastingdienst en als doel heeft de dienst optimaal te ondersteunen. IV /Generieke Voorziening/ Gegevens is verantwoordelijk voor de informatie voorziening van de uitvoeringsorganisatie CAP/Gegevens t.b.v. het inwinnen, in beheer nemen, beschikbaar stellen, bewaken van de kwaliteit van gegevens en aansluitingen op het stelsel van Basis Registraties. Specifiek zullen de werkzaamheden worden uitgevoerd binnen de context van het sub-domein klantgegevens. Dit domein is binnen de Belastingdienst verantwoordelijk voor het inwinnen, administreren, beheren en verstrekken van gegevens over personen & adressen en uit akten. Hiermee is het een centrale dienstverlener die haar gegevensdiensten aanbied aan alle domeinen en directies binnen de Belastingdienst.
    • sloterdijk, amsterdam, noord-holland
    • Vast
    Wil jij onderdeel worden van een maatschappelijke mensgerichte organisatie die impact maakt op 1,2 miljoen burgers? En wil jij samen met een team het management en de directie adviseren op het gebied van informatiebeveiling & privacy? En wil je een goede werk-privé balans combineren met genoeg doorgroeimogelijheden in een organisatie van 22000 werknemers (waarvan 2500 op IT)? Dan is deze Coördinator Informatiebeveiliging & Privacy (I&P) vacature voor jou!Bij Gegevensdiensten werken zo’n 550 medewerkers met gegevens van personen en werkgevers, met de maatschappelijke taak om daar verantwoord mee om te gaan. Gegevensdiensten is een groeiende divisie die volop in ontwikkeling is.Binnen de IV-organisatie van Gegevensdiensten is medio 2021 het IV Office gepositioneerd. IV Office Gegevensdiensten betreft een multidisciplinair team. Zo wordt door ruim 40 professionals invulling gegeven aan de vakgebieden Bedrijfs- en IT Architectuur, Portfoliomanagement, Informatieplanning, Tactisch Capaciteitsmanagement, Gegevensmanagement, Informatiebeveiliging & Privacy en Procesmanagement. Deze professionals leveren vanuit hun eigen expertisegebieden een bijdrage aan enerzijds het implementeren van UWV-breed beleid en anderzijds de realisatie van doelstellingen van Gegevensdiensten.Als Coördinator Informatie Beveiliging & Privacy:Adviseer je bij allerlei IB&P gerelateerde vraagstukken vanuit de organisatie;Bied je ondersteuning bij de implementatie van technische IB&P maatregelen;Maak je risicoanalyses van mogelijke kwetsbaarheden in systemen die tot datalekken kunnen leiden en adviseer je over de te nemen mitigerende maatregelen;Controleer je of de privacy in de (nieuwe) beleidstukken voldoende gewaarborgd is. Ook voorzie je de managers en directeuren van advies op de beleidstukken met betrekking tot beveiliging en privacy; Creëer je bewustwording bij de medewerkers van het UWV. Zo attendeer je medewerkers bijvoorbeeld op de risico’s van phishing mails en reik je handvatten aan over hoe ze hier mee om moeten gaan; Coördineer je het proces van beveiligingsincidenten. Je controleert of meldingen concreet geformuleerd zijn en of formulieren compleet worden aangeleverd bij de juiste afdelingen;Adviseer je over Gegevensbescherming Effectbeoordelingen (GEB). Je controleert rapportages over handelingen die binnen systemen gedaan worden en je identificeert de bijbehorende privacy risico’s; Controleer je beleidstukken die voortvloeien uit de AVG en adviseer je over de beleidsimplementatie.
    Wil jij onderdeel worden van een maatschappelijke mensgerichte organisatie die impact maakt op 1,2 miljoen burgers? En wil jij samen met een team het management en de directie adviseren op het gebied van informatiebeveiling & privacy? En wil je een goede werk-privé balans combineren met genoeg doorgroeimogelijheden in een organisatie van 22000 werknemers (waarvan 2500 op IT)? Dan is deze Coördinator Informatiebeveiliging & Privacy (I&P) vacature voor jou!Bij Gegevensdiensten werken zo’n 550 medewerkers met gegevens van personen en werkgevers, met de maatschappelijke taak om daar verantwoord mee om te gaan. Gegevensdiensten is een groeiende divisie die volop in ontwikkeling is.Binnen de IV-organisatie van Gegevensdiensten is medio 2021 het IV Office gepositioneerd. IV Office Gegevensdiensten betreft een multidisciplinair team. Zo wordt door ruim 40 professionals invulling gegeven aan de vakgebieden Bedrijfs- en IT Architectuur, Portfoliomanagement, Informatieplanning, Tactisch Capaciteitsmanagement, Gegevensmanagement, Informatiebeveiliging & Privacy en Procesmanagement. Deze professionals leveren vanuit hun eigen expertisegebieden een bijdrage aan enerzijds het implementeren van UWV-breed beleid en anderzijds de realisatie van doelstellingen van Gegevensdiensten.Als Coördinator Informatie Beveiliging & Privacy:Adviseer je bij allerlei IB&P gerelateerde vraagstukken vanuit de organisatie;Bied je ondersteuning bij de implementatie van technische IB&P maatregelen;Maak je risicoanalyses van mogelijke kwetsbaarheden in systemen die tot datalekken kunnen leiden en adviseer je over de te nemen mitigerende maatregelen;Controleer je of de privacy in de (nieuwe) beleidstukken voldoende gewaarborgd is. Ook voorzie je de managers en directeuren van advies op de beleidstukken met betrekking tot beveiliging en privacy; Creëer je bewustwording bij de medewerkers van het UWV. Zo attendeer je medewerkers bijvoorbeeld op de risico’s van phishing mails en reik je handvatten aan over hoe ze hier mee om moeten gaan; Coördineer je het proces van beveiligingsincidenten. Je controleert of meldingen concreet geformuleerd zijn en of formulieren compleet worden aangeleverd bij de juiste afdelingen;Adviseer je over Gegevensbescherming Effectbeoordelingen (GEB). Je controleert rapportages over handelingen die binnen systemen gedaan worden en je identificeert de bijbehorende privacy risico’s; Controleer je beleidstukken die voortvloeien uit de AVG en adviseer je over de beleidsimplementatie.
30 van 40 vacatures bekeken